جمعه 14 اردیبهشت 1403

هزینه های زندگی در عمان در سال 2023

هزینه حمل و نقل عمومی در عمان

سیستم حمل و نقل عمومی در بیشتر شهرهای عمان در دسترس و شامل اتوبوس و تاکسی است. مشهورترین وسیله حمل و نقل عمومی در عمان اتوبوس‌های بایزا هستند. این اتوبوس‌ها تقریبا ارزان و به تمام جاده‌های اصلی از جمله شهر مسقط همه روزه سرویس دارند.

اتوبوس‌های بزرگ معمولی در بین اهالی عمان محبوبیت کمتری دارند. تاکسی‌ها در عمان به رنگ سفید و نارنجی هستند و از تاکسی متر هم استفاده نمی‌کنند. تاکسی‌های اشتراکی بسیار ارزان و کاربردی هستند. در جدول زیر لیستی از قیمت بلیط اتوبوس‌‌ها و تاکسی‌های شهر قرار داده شده است:

هزینه حمل و نقل عمومی در عمان
بلیط یک طرفه 0.30 ریال تا 0.50 ریال
تاکسی تعرفه عادی 1.5 تا 5.00 ریال
بنزین 1 لیتر 0.21 ریال

هزینه رستوران در عمان

به لیست مخارج زندگی در عمان هزینه رستوران را اضافه کنید. هزینه غذا در رستوران‌های معمولی و ارزان قیمت تقریبا 2.45 ریال برای هر پرس است. در رستوران‌های متوسط 10.5 ریال و در رستوران‌های معروف همانند مک دونالد هزینه یک ساندویچ کوچک 2.5 ریال است.

هزینه تحصیل در عمان

برای خانواده‌هایی که با فرزندان خود به این کشور مهاجرت می‌کنند، هزینه زندگی در عمان به مراتب بیشتر خواهد بود. زیرا چنین خانواده‌هایی باید مبلغ جداگانه‌ برای هزینه تحصیل فرزندان نیز در نظر بگیرند. افراد خارجی باید در مدارس بین‌المللی ثبت نام کنند و هزینه تحصیل برای این افراد رایگان نیست.

بهترین مدارس مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی در شهرهای مسقط، صلاله، سحار و سییب واقع شده است. بیشتر کتاب‌های درسی در مدارس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. هزینه تحصیل در این مقاطع به نوع مدارس بستگی دارد. همچنین بهترین دانشگاه‌های این کشور عبارتند از دانشگاه سلطان قابوس، دانشگاه مسقط، دانشگاه الشرقیه و دانشگاه نزوا.

هزینه تحصیل در عمان به خصوص در سطح دانشگاهی توسط ایالت تعیین نمی‌شود و به برنامه تحصیلی و دانشگاه انتخابی بستگی دارد. به طور مثال هزینه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر عمان برای افراد مهاجر تقریبا 1800 ریال در سال است.

هزینه خدمات درمانی در عمان

هزینه درمان به نسبت سایر هزینه‌ های زندگی در عمان بسیار بیشتر است. به این دلیل که پوشش بیمه‌ای برای افراد مهاجر با درصد بسیار پایینی ارزیابی می‌شود.

هزینه اجاره مسکن در عمان

در نظر گرفتن محل اقامت، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هزینه زندگی در عمان است. جالب است بدانید که در گذشته امکان خرید ملک برای مهاجران خارجی در عمان وجود نداشت. اما امروزه افرادی که قصد مهاجرت به عمان را داشته باشند می‌توانند خانه بخرند. با توجه به گرانی ملک بیشتر مهاجران ترجیح می‌دهند که خانه اجاره کنند.

نحوه پرداخت اجاره نیز به صورت سالانه است. هزینه اجاره مسکن به متراژ، موقعیت مکانی و امکانات خانه بستگی دارد. بیشتر اعراب تمایل دارند که ملک‌شان را به مهاجران و خارجی‌ها اجاره دهند. زیرا درآمد منظم و قابل قبولی برای آن‌ها در پی دارد. متوسط اجاره مسکن در عمان را در جدول زیر قرار داده‌ایم:

هزینه اجاره مسکن در عمان
آپارتمان تک خوابه 750 تا 1000 ریال
آپارتمان دو خوابه 1000 تا 1500 ریال
آپارتمان سه خوابه 1500 تا 1800 ریال
خانه ویلایی دو و سه خوابه 1800 تا 2250 ریال
خانه ویلایی 4 خوابه و بیشتر 2250 ریال

هزینه خورد و خوراک در عمان

هزینه غذا و خورد و خوراک در عمان با توجه به فاکتورهای مختلف متفاوت است. فاکتورهایی مانند تعداد افراد خانواده، سطح درآمد، شرایط زندگی، سبک زندگی و … . وقتی نوبت به بررسی هزینه مواد غذایی در عمان می‌رسد برای مهاجران اروپایی و حتی آمریکایی ارزان به نظر می‌رسد. اما به نسبت برای مهاجران ایران کمی گران است. متوسط مبلغ مواد غذایی پر مصرف را در جدول زیر قرار داده‌ایم:

هزینه خورد و خوراک در عمان
یک عدد نان معادل 500 گرم 0.62 ریال
برنج سفید هر یک کیلوگرم 0.72 ریال
فیله مرغ هر یک کیلوگرم 2.27 ریال
تخم مرغ، بسته‌بندی 12 عددی 0.95 ریال
گوشت قرمز هریک کیلوگرم 3.49 ریال
سیب زمینی هر یک کیلوگرم 0.36 ریال
گوجه فرنگی هر یک کیلوگرم 0.46 ریال
پیاز هر یک کیلوگرم 0.35 ریال

هزینه پوشاک در عمان

زمانی که قرار باشد شما برای همیشه در کشور عمان زندگی کنید، باید به لیست هزینه های زندگی در عمان هزینه پوشاک را نیز اضافه کنید. هزینه پوشاک به میزان درآمد دریافتی در عمان نسبتا مناسب است. در جدول زیر  متوسط قیمت بعضی از کالاها قرار را داده‌ایم:

هزینه پوشاک در عمان
شلوار جین از برندهای معروف 16.5 ریال
لباس تابستانی خنک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای 15.5 ریال
کفش راحتی از برندهای معروف 28.5 ریال
کفش چرم مردانه اداری 26.04 ریال

Check Also

معرفی رودخانه های مازندران

معرفی رودخانه های مازندران رود، آبی است روان که از به هم پیوستن آب چند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text