جمعه 10 فروردین 1403

همه چیز درباره الیمستان و این جنگل و جاده ی زیبای آمل

چنانچه علاقه مند به طبیعت گردی هستید و آرامش خود را از دیدن سرسبزی جنگل ها می گیرید، مقصد جذاب و مناسب برای شما جنگل الیمستان خواهد بود چرا که یکی از پرطرفدارترین مناطق طبیعت گردی ایران به شمار می رود و بخشی از جنگل های هیرکانی ایران می باشد که اخیراً پس از تلاش های فراوان در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

الیمستان

به جرأت می توان گفت این جنگل به عنوان یکی از رویایی ترین جنگل های ایران محسوب می شود و به شما فرصت تماشای درختان سر به فلک کشیده، به دور از دغدغه های ذهنی ایجاد می کند، ممکن است بارها و بارها از زیباییهای جنگل الیمستان به گوشتان خورده باشد. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره جاذبه ها و زیبایی های این جنگل رمانتیک کسب کنید با ما همراه باشید چرا که بخش گردشگری نمناک قصد دارد شما کاربران عزیز را با این جاذبه گردشگری بکر آشنا کند، راه دسترسی آن را در اختیارتان قرار دهد، از جاذبه های زیبای آن رونمایی کرده و توصیه های لازم را جهت سفر به این مقصد رویایی با شما گردشگران خوش ذوق به اشتراک بگذارد.

انبوهی از درختان و منظره زیبای قله دماوند با ورود به این جنگل زیبا توجه شما را جلب می کند البته کم کم که پیش بروید چشم اندازهای حیرت انگیز دیگری نیز نگاه شما را در خود محو می کند. این جنگل محل رشد گیاهی به نام “الیما” می باشد، زمان رویش الیما در اردیبهشت ماه می باشد به خاطر همین است که نام الیمستان را برای آن انتخاب کرده اند.

این گیاه بومی شباهت زیادی به پیازچه دارد و محلی ها در پخت خورشت محلی از آن به کار می برند، چنانچه گله اسب های وحشی را بتوانید ببینید شانس با شما یار بوده است فقط این نکته را فراموش نکنید که آن اسب ها رام نشده اند بنابراین فاصله خود را با آنها رعایت کنید تا آسیبی به شما نرساند.

آدرس و نشانی دقیق برای سفر به روستا یا جنگل الیمستان آمل

آدرس روستای الیمستان :

استان مازندران، شهرستان آمل، 52 کیلومتری شهرستان آمل و روستای الیمستان

آدرس و راه دسترسی به جنگل الیمستان

برای اینکه به این روستای زیبا به راحتی دسترسی پیدا کنید با خودروی شخصی یا اتوبوس های محلی می توانید به آنجا بروید. از آمل، کیلومتر 20 و از تهران، کیلومتر 140 جاده هراز، به جاده فرعی سمت راست با تابلوی مواجه می شوید که روی آن عبارت امامزاده قاسم نوشته شده است وارد آن مسیر شوید، به یک مسیر دوراهی در اوایل راه خواهید رسید که بایستی راه سمت چپی را دنبال کنید، حدود 7 کیلومتر جاده فرعی آسفالت پرپیچ و خمی را طی خواهد کرد ابتدا شما را به روستای لهاش می رساند و سپس با سپری کردن پنج کیلومتر مسیر خاکی به روستای الیمستان شما را هدایت می کند و شما پس از گذر از آبادی نمای زیبایی از جنگل را پیش روی خود خواهید دید.

جاذبه های گردشگری و تفریحات بیاد ماندنی در الیمستان

جنگل نوردی

بهترین و مناسب ترین فضا برای لذت بردن از طبیعت بکر و و پیاده روی، منطقه الیمستان می باشد شما با رفتن به دل این جنگل می توانید از زیبایی های طبیعی تمام نشدنی آن لذت برده و به آرامش برسید.

عکاسی از اسب های زیبا

در اطراف جنگل و دشت روستای الیمستان گله اسب های زیادی را خواهید دید که سوژه بسیار مناسب و خوبی برای عکاسی شما خواهند بود، و شما را برای لحظاتی به فضای متفاوتی منتقل می کنند فقط حتماً مراقب باشید که آرامش اسبها را به هم نزنید چراکه آنها وحشی هستند و ممکن است آسیبی به شما برسانند بنابراین تنها کاری که میکنید این است که فقط از عکاسی منظره لذت ببرید.

Check Also

متفاوت ترین هتل های ایران

10 مهر مصادف با 2 اکتبر روز جهانی معماری است، و در گوشه گوشه ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text