شنبه 8 اردیبهشت 1403

متفاوت ترین هتل های ایران

10 مهر مصادف با 2 اکتبر روز جهانی معماری است، و در گوشه گوشه ایران پهناور معماری های زیبایی به چشم میخوره و در این مطلب سعی کردیم تعدادی از متفاوت ترین هتل های ایران از نظر معماری رو به شما عزیزان معرفی کنیم.

اگر شماهم هتلی رفتید و از زیبایی اون لذت بردید ممنوم میشیم با ما شیر کنید.

هتل ماجرا هرمز

اقامتگاه بوم گردی ماجرا واقع در جزیره توریستی و گردشگری هرمز در سال 2020 ساخته شد و با توجه به معماری منحصر به فرد و خلاقانه در همین سال برنده طلایی مسابقه تیدای تیوان نیز شد. بافت بسیار جذاب و متفاوت اقامتگاه ماجرا برگرفته از فضای جزیره هرمز با خاک های رنگی است به همین دلیل گنبدهای خشتی این مجموعه به رنگ های مختلف و بسیار زیبا ساخته شده است.

قامتگاه رنگارنگ ماجرا دارای 12 سوئیت شامل 8 کلبه دو تخته و 2 کلبه چهار تخته با معماری گنبدی شکل است که درون سوئیت ها هم مانند فضای بیرونی رنگی است

هرمز نام روز نخست است از هر ماه خورشیدی و نیک است در این روز سفر کردن و جامه نو پوشیدن. ریشه‌اش با اهورامزدا، ارمز، ارمزد، اورمزد، هورمز، هورمزد، و هرمزد یکی است.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره هرمز ، اقامتگاه رنگارنگ ماجرا

تلفن تماس:  ۰۷۶۹۱۰۰۹۰۸۰ و واتس اپ ۰۹۱۹۶۳۶۹۲۷۱

Inst: @majara.hormoz

هتل ترنج کیش

مجموعه گردشگری و هتل 5 ستاره دریایی ترنج در شمال غربی جزیره کیش (در خلیج فارس ) در منطقه بکر با اکوسیستم طبیعی واقع گردیده است. این مجموعه در دو فاز تعریف شده است فاز اول هتل بر روی آب و فاز دوم هتل طبقاتی ساحلی ( در حال احداث ) و همچنین رستوران ،کافی شاپ و فست فود ساحلی ، رستوران های بزرگ و کوچک و همچنین کافی شاپ بر روی دریا با دید بسیار عالی از غروب و آبهای آزاد خلیج فارس ، سالن اسپا – ماساژ با اتاق هایی دارای کف شیشه ای ، سالن جیم ( ورزش ) برروی آب ،خانه بازی کودک ، سالن بیلیارد و بازی و … می باشد.

سوئیتهای این هتل ( 100 عدد ) همگی بر روی دریا احداث گردیده و دارای کف شیشه ای ( که میهمان می تواند از داخل اتاق کف دریا را ببیند ) و بالکن اختصاصی است . این سوئیتها با اسکله چوبی ( حدود 1 کیلومتری ) به هم متصل شده اند و چیدمان نهایی از بالا تصویر یک بته جقه را بر روی خلیج فارس حک نموده است . واحد ها 40 متری ، 60 متری و 120 متری به ترتیب سوئیت فلت، یک خوابه رویال و VIP 2 خوابه می باشد. برای رفاه حال میهمانان از ماشینهای گلف برای حمل و نقل استفاده می گردد و برای جابه جایی ملزومات روزمره مورد نیاز اتاق ها نیز از ماشینهای ترولی گلف استفاده می گردد.

آدرس:جزيره كيش، ميدان جاسک

تلفن تماس: 07644496600 الی 4

Inst: @toranj_marine_hotel

هتل بزرگ داریوش کیش

هتل بزرگ پنج ستاره داریوش با الهام از طرح شکوهمند تخت جمشید در زمینی با وسعت دوازده هکتار در شمال شرق جزیره زیبای کیش نزدیک به ساحل شرقی در سال 1382 توسط بهترین معماران ایرانی ساخته شده است. این هتل موزه دارای 184 اتاق، سوییت و کاباناهای مجلل با چشم انداز دریا و باغ است. ویژگی یکتای هتل بزرگ داریوش به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین هتلهای دنیا این است که تمدن و فرهنگ یک ملت بزرگ و کهن را به رخ جهانیان می کشاند و یگانه نماد تاریخی کشور است که با معماری بی همتای جهانی خود شکوه سلطنت گسترده فرهنگ و تمدن ایرانیان عزیز را هویدا نموده و دلیل قاطعی بر بام خلیج همیشه فارس است.

آدرس: جزیره کیش ، میدان داریوش ، هتل بزرگ داریوش کیش

تلفن تماس: 07644444900

Inst: @dariushgrandhotel

هتل سرای عامری ها کاشان

خانه‌ی عامری‌ها در سال 1378 با هدف احیای بخشی از فرهنگ بومی شهر کاشان، به دست توانمند تیمی مجرب از مرمت‌کاران سپرده شد. پروژه‌ی مرمت این خانه‌ی ارزشمند با دقت و وسواس در احیای طرح اصلی بنا و نقوش زیبای آن در سال 1393 به پایان رسید.

افتتاح بزرگترین خانه‌ی سنتی کاشان، به‌عنوان هتل 5 ستاره در سال 1393 با حضور معاون وقت رییس‌جمهور و رییس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری، جناب پروفسور سمیعی و جمعی از مقامات محترم کشوری صورت گرفت.

هتل سرای عامری‌ها واقع در کاشان اکنون با 38 اتاق، دو فضای رستوران، کافی‌شاپ و گالری، اقامتی رویایی را در نگین کویر، شهر کاشان برای شما عزیزان رقم می‌زند.

آدرس: کاشان، محله علوی، خیابان علوی، بن بست باستان هفتم، پلاک صفر، طبقه همکف

تلفن تماس: 03155240220

Inst: @sarayeameriha

هتل لاله کندوان

اقامتی ماندگار در سرزمین فرهادان گمنام.
هتل بین المللی صخره ای لاله کندوان سومین هتل صخره ای دنیا و تنهاترین هتل صخره ای در ایران میباشد که در فاصله 60 کیلومتری از مرکز استان (آذربایجان شرقی. تبریز) و در دل روستای تاریخی کندوان واقع شده است که با پذیرش 24 ساعته در طول ایام سال پذیرای میهمانان داخلی و خارجی می باشد. امید است که با اقامت در هتل صخره ای لاله کندوان خاطره ای ماندگار در ذهن شما عزیزان به یادگار بماند.

آدرس: ۵٠ کیلومتری جنوبی تبریز – کندوان

تلفن تماس: 04133224951

Inst: @laleh_kandovan_hotel

هتل عباسی اصفهان

کهن ترین مهمانسرا جهان، اینجاست. در آسیا، ایران، اصفهان، چهارباغ عباسی؛ بازمانده ای تکرار نشدنی از معماری مکتب اصفهان و دوران شکوهمند عصر صفوی؛ مهمانسرای عباسی، امروز بنایی 300 ساله است که در دل شهر-موزه ای به نام نصف جهان، جای گرفته و عصاره ای از هنر بی بدیل ایران زمین را جلوه گر ساخته است؛ بنایی که به اذعان گردشگران داخلی و خارجی، مورخان و معماران برجسته، و به زعم جهانگردان حرفه ای، یکی از زیباترین مهمانسرا های جهان لقب گرفته است.

آدرس: اصفهان، چهارباغ عباسی، خیابان آمادگاه، مهمانسرای عباسی

تلفن تماس: 03132226011 الی 19

Inst: X

هتل لاله بیستون

این هتل در دامنه‌ی کوه بیستون،مقابل اثر تاریخی فرهاد تراش در دل پایگاه جهانی بیستون واقع شده‌است.

کاروانسرای بیستون معروف به کاروانسرای شاه عباسی مربوط به دوره صفوی بوده و در ٣٠ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه قرار دارد.
کاروانسرای بیستون معروف به کاروانسرای شاه عباسی در سی کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه و در محل روستای بیستون کھنه در مقابل فرهاد تراش (نقش برجسته مشهور داریوش بر سینه کوه بیستون)، در محوطه تاریخی و فرهنگی بیستون قرار دارد. این کاروانسرا به سبک چھار ایوانی دارای ۶٠/٨٣ متر طول و ۵٠/٧۴ متر عرض است. در چھار گوشه این بنا، برج‌ھایی قرار دارد؛ برج‌ھای ضلع غربی مدور و برج‌ھای ضلع شرقی ھشت ضلعی است.

هر چند بانی اولیه بنا مشخص نیست اما احداث آن احتمالاً به فرمان شاه عباس اول صفوی آغاز و بنا بر کتیبه موجود در سر در بنا به اهتمام شیخ علیخان زنگنه، صدراعظم شاه سلیمان صفوی به پایان رسیده است.

این کاروانسرا در زمان ناصرالدین شاه قاجار مرمت شده است. در دوره پهلوی به دلیل مورد استفاده قرار نگرفتن کاروانسرا ، از این بنا بعنوان انبار غله استفاده گردید. مدتی نیز این بنا مورد استفاده خانواده های بی بضاعت بیستون قرار گرفت.

آدرس: ٣٠ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه – بیستون

تلفن تماس:  08337109550 الی 51

Inst: @laleh.bisotun.hotel

هتل داد یزد

شهر یزد، شهر روایت هاست. هر کوچه در خود هزاران خاطره جای داده است و هر بنا برای خود داستانی دارد. که شنیدن آن خالی از لطف نیست. روایت هتل داد هم شنیدنی است. هتل داد یادگاری نود ساله است که در مرکز تاریخی شهر ۳۰۰۰ ساله یزد در قلب بافت قدیم قرار دارد. بنگاه باربری که در سال های آغازین سده ۱۳ هجری شمسی ( سال ۱۳۰۷ ) در مرکز تاریخی شهر یزد بنا شد. صاحب این بنگاه، مرحوم “حاج عبد الخالق داد”، این بنا را با کاربری مهمانپذیر و حمل و نقل کالا ساخت و تا سال ۱۳۷۲ هجری شمسی نیز به کار خود ادامه داد. سال ۱۳۸۰ یعنی درست ۸ سال پس از تعطیلی بنگاه، فرزندان و نوادگان حاج عبدالخالق بَنای مرمت و بازسازی آن را؛ البته با حفظ هویت تاریخی گرفتند و در سال ۱۳۸۶ نتیجه یک هتل کلاسیک ایرانی-یزدی شد که سنت و مدرنیته را تلفیق کرده است. حالا بعد از گذشت ۳۰ و اندی سال گاراژ داد به هتلی ۴ ستاره تبدیل شده و از تمام امکانات روز بهترین هتل های دنیا بهره مند است. هتل داد در مجاورت شناخته شده ترین یادگارهای تاریخی یزد؛ از جمله آتشکده زرتشیان، مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر، مجموعه امیرچخماق و محله تاریخی فهادان قرار دارد. هتل داد یزد دارای ۸۸ باب اتاق با معماری سنتی و امکانات رفاهی مدرن است.

آدرس: نشانی: یزد ، خیابــان دهــم فـروردین

تلفن تماس: 035۳۶۲۲۹۴۰۰ الی 8

Inst: @dadhotel

Check Also

مجموعه تفريحي آكواریوم منطقه آزاد انزلی

اگر از علاقه مندان به آبزیان هستید، گشت زدن در آکواریوم بندر انزلی را از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text