یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

دو جای دیدنی در سنگاپور که نباید از دست داد

سنگاپور را بیشتر بشناسیم

سنگاپور یک کشور بزرگ است که در جنوب شرقی کره زمین قرار دارد. این کشور دو فرهنگ آسیایی و اروپایی را به خوبی در خود حفظ کرده و تا پیش از سال ۱۸۱۹ مستعمره بریتانیا بوده است. سنگاپور پر از موزه‌های تاریخی و هنری است که می‌تواند ما را به سفر در زمان ببرد.

اقلیم این کشور گرم و خشک است؛ بنابراین در هر فصلی می‌توانید به آن سفر کنید و حسابی خوش بگذرانید. جالب است بدانید که مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و تمام نوشته‌های این شهر هم به زبان انگلیسی است. بنابراین در زمان گشت و گذار میان جاهای دیدنی سنگاپور راحت‎تر می‌توانید با مردم آن ارتباط برقرار کنید.

حالا وقت آن رسیده با هم به سراغ مکانهای دیدنی سنگاپور برویم.

موزه و کلیسای چانگی – Changi Chapel and Museum

کشور سنگاپور هم مثل کشورهای دیگر در جنگ جهانی دوم اسیر جنگ شده بود و در این بین هزاران مرد و زن و کودک بی‌گناه کشته شدند. حال موزه و کلیسای چانگی روایتگر داستان این جنگ خانمان‌سوز است. در بخشی از موزه تصاویر، نامه‌ها و نقاشی‌هایی وجود دارد که زجر و شکنجه ۵۰ هزار فرد بی‌گناه نظامی و غیر نظامی را به تصویر می‌کشد. اگر فرد حساسی هستید، بهتر است از این بخش موزه دیدن نکنید.

برای دیدن کلیسای چانگی می‌توانید به حیاط این موزه بروید. این کلیسا نیز طی جنگ جهانی دوم به افتخار افرادی ساخته شد که شجاعت به خرج دادند و یک وجب از خاک کشور خود را به بیگانه نفروختند. در دیوارهای این موزه نقاشی‌هایی از استنلی وارن که توپچی ارتش بریتانیا بود، به چشم می خورد که خاطرات اسارتش را بدین وسیله به تصویر کشیده است. ناگفته نماند که در طی بازدید از موزه می‌توانید در مواجه با هر اثر به جا مانده، صدای سربازان را بشنوید.

قدم زدن در گورستان – Bukit Brown

قدم زدن در گورستان به نظر تجربه ترسناکی می‌آید؛ اما قدم زدن در این گورستان که متعلق به چینی‌هاست می تواند دید شما را در مورد این مکان تغییر دهد. البته این مکان آنطور که از اسمش بر می‌آید، به نظر نمی‌رسد؛ چون که امروزه این مکان به محلی برای زندگی پرندگان و سایر جانواران تبدیل شده و زیبایی شگفت‌انگیزی دارد. به همین دلیل هم این گورستان، در حال حاضر یک منطقه محافظت شده است.

Check Also

امنیت سفر در ویتنام

ویتنام کشوری نسبتا امن برای گردشگران است و ویتنامی‌ها به طور کلی از حضور توریست‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text