جمعه 14 اردیبهشت 1403

آشنایی با 3 غذای محبوب ژاپنی ها

۱-سوشی، از غذاهای ژاپنی محبوب در دنیا

سوشی معروف‌ترین غذای ژاپن که نه تنها در ژاپن بلکه در تمام دنیا شهرت دارد. طرفداران سوشی دو دسته هستند، کسانی که عاشق آن می‌شوند یا بالعکس. چنانچه شما جز دسته اول هستید، به شما پیشنهاد می‌‌کنیم در سفر به ژاپن این غذای محبوب را امتحان کنید. سوشی‌ها انواع مختلف دارند از معروف‌ترین سوشی‌ها می‌توان ماکی سوشی (برنج و جلبک دریایی)، نیگری سوشی (برنج با ماهی و یا حلزون)، چیراشی سوشی (برنج با میگو) و ایناری سوشی (برنج با توفو) و ایناری سوشی را نام برد.

ماده اصلی سوشی برنج است. برای آماده‌سازی سوشی مواد آن مانند برنج، ماهی، میگو و یا غذاهای دریایی دیگر را به صورت خام در داخل برگ جلبک ریخته و سپس برگ جلبک را مثل دلمه پیچیده و یا قطعه قطعه کرده و سرو می‌کنیم.

غذاهای ژاپن

سوشی ژاپنی

۲-نودل اودن، از رایج‌ترین غذاهای ژاپنی

نودل‌ها موادی هستند که در تهیه غذاهای ژاپنی نقش ویژه‌ای دارند. نودل اون از غذاهای معروف ژاپن است و از اسمش می‌توان فهمید که نودل ماده اصلی تشکی دهنده آن است. نودل این غذای بسیار محبوب از آرد گندم درست می‌شود سپس در سس سویا و سس مخصوص ماهی خوابانده شده و در نهایت گوشت، غذاهای دریایی سرخ شده و سبزیجات به آن اضافه می‌شود. نودل اون بسیار خوش‌طعم بوده و با چاپستیک‌های ژاپنی سرو می‌شود.

غذاهای ژاپن

نودل اودن

۳-سوکیاکی ژاپنی sukiyaki

سوکیاکی از غذاهای هیجان‌انگیزی است که همان لحظه روی میز پخته شده و به صورت کاملاً گرم و تازه سرو می‌شود. در این غذا گوشت به صورت برش‌های نازک به سبزیجات تازه و ادویه‌های مخصوص به صورت کاملاً حرفه‌ای در آب پخته می‌شوند. سوشیاکی به دلیل طرز پخت ویژه خود دارای طرفداران زیادی در بین مردم ژاپن و همچنین گردشگران است.

غذاهای ژاپن

Check Also

معرفی رودخانه های مازندران

معرفی رودخانه های مازندران رود، آبی است روان که از به هم پیوستن آب چند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text