پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

شهربازی و پارک تفریحی اسفانبول (ویالند سابق) در استانبول

با ishomal همراه باشید با معرفی شهربازی isfanbul در شهر زیبای استانبول

شهربازی و پارک تفریحی اسفانبول (ویالند سابق) در استانبول

اگر قبلا به استانبول سفر کرده باشید، احتمالا نام بزرگترین شهربازی این شهر یعنی ویالند سابق را شنیده اید. این شهربازی در سال 2013 توسط رجب طیب اردوغان افتتاح شد و توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند.

اما دیری نپایید که نام این شهربازی تغییر پیدا کرد. در سال 2016،  Gursoy Group که از سهامداران اصلی این تم پارک بود، سهم خود را از 50 درصد به 100 درصد افزایش داد و نام این تم پارک را از ویالند به اسفانبول تغییر داد.

مجموعه Isfanbul از یک تم پارک، هتل، مرکز خرید، آوتلت، نمایشگاه و باغ وحش تشکیل شده است. این مجموعه عظیم که در زمینی به وسعت یک میلیون متر مربع احداث شده است، توانسته است در طول این سال ها خوش بدرخشد و گردشگران بسیاری را به اینجا بکشاند. در سال 2015، بیش از 24 میلیون نفر از این مکان بازدید کرده اند. همین موضوع باعث شد در سالیان بعد، این تم پارک جزء 10 پارک برتر قاره اروپا شناخته شود و بیش از پیش در میان گردشگران و توریست ها مطرح شود.

در این پارک اسباب تفریح و وسایل بازی فراوانی وجود دارد: Splash Coaster (ترن هوایی آبی) که ترکیبی است از آبشارهای طبیعی با لذت استفاده از ترن هوایی؛ Family Coaster (رولر کستر خانوادگی) یک تجربه لذتبخش خانوادگی؛ Rafting Ride یک ماجراجویی 700 متری در وسط یک آبشار وحشی، تونل وحشت، جت اسکی، سینما، King Kong در ارتفاع 15 متری و بولینگ و بسیاری از تفریحات دیگر که می توان در این تم پارک انجام داد.

 

 

 

 

 

یکی دیگر از مجموعه های مورد طرفدار در این تم پارک، قسمت Jungle Istanbul می باشد که در قالب باغ وحش، پذیرای بازدید کنندگان است. بیش از 400 نوع حیوان از 100 گونه جانوری در اینجا وجود دارد. بعضی از این گونه های جانوری در معرض انقراض نیز قرار دارند که با تلاش این مجموعه همواره توانسته اند، به حیات خود ادامه دهند و مورد مراقبت قرار گیرند.

این باغ وحش به چندین قسمت خزندگان، ماهی ها و حیوانات دریایی، پستانداران، پرندگان و بندپایان تقسیم شده است که هر قسمت می تواند برای افراد جذابیت ویژه ایی داشته باشد.

همانطوری که در بالا اشاره کردیم، این مجموعه دارای یک هتل 4 ستاره نیز هست. این هتل که با نام Isfanbul Holiday Home and Suites شناخته می شود، 11.8 کیلومتر از فرودگاه آتاتورک فاصله دارد. تمام امکانات رفاهی نیز در اتاق های این هتل وجود دارد، و برای افرادی که می خواهند هر لحظه در نزدیکی تم پارک و مجموعه اسفانبول باشند، می تواند جالب باشد.

در نهایت اسفانبول، برای افرادی که اهل هیجان، خرید و تفریح هستند توصیه می شود و این مجموعه می تواند خاطرات زیبایی را در سفر برای شما ثبت کند

 

 

 

Check Also

امنیت سفر در ویتنام

ویتنام کشوری نسبتا امن برای گردشگران است و ویتنامی‌ها به طور کلی از حضور توریست‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text