جمعه 31 فروردین 1403

آشنایی با گرانترین خوراکی های دنیا

آشنايي با 11 ماده غذايي گران‌قيمت در گوشه و کنار جهان

گران‌ترين غذايي که تا حالا خورد‌ه‌ايد، چه بوده؟ گران‌ترين ماده‌غذايي که خريد‌ه‌ايد، چه؟ چه‌قدر قيمت داشته؟ نگاهي به فهرست گران‌ترين خوراکي‌هاي جهان بيندازيد و هزينه‌اي که براي گران‌ترين غذاهاي‌تان پرداخته‌ايد با اينها مقايسه کنيد.

خوردني‌هاي گران¬‌ دنيا

1.شکلات مخصوص سوييس
اين قسمت مخصوص دوستداران شکلات است. گران‌ترين و خوش‌مزه‌¬ترين (البته آنهايي که خورد‌‌ه‌اند مي¬‌گويند؛ نه ما!) شکلات جهان، شکلاتي است به نام شوکوپوليه. اگر بودجه¬‌تان اجازه دهد، شما مي¬‌توانيد هر نيم کيلوگرم از اين شکلات خوش¬‌طعم را به قيمت 2600 دلار بخريد.

خوردني‌هاي گران¬‌ دنيا

2.قارچ مخصوص ايتاليا
با تعجب مي‌پرسيد يعني قارچ¬‌ها هم در بين غذا‌هاي گران‌قيمت دنيا جاي دارند؟ بله! قارچ ترافل سفيد يکي از گران‌ترين مواد غذايي دنياست که در اصل به مناطق شمالي ايتاليا تعلق دارد. قطر اين قارچ نزديک به 12 سانتي متر و وزن‌اش هم حدود نيم کيلوگرم است. شما مي¬‌توانيد هر کيلوگرم از ترافل سفيد را (که تنها 2 عدد قارچ مي‌شود) با صرف هزينه‌اي معادل 4500 دلار تهيه کنيد.

خوردني‌هاي گران¬‌ دنيا

3.گوشت مخصوص ژاپن
ديگر نوبتي هم باشد، نوبت گوشت قرمز است که دست هر کسي به نوع ارزان‌اش نمي‌¬رسد؛ چه برسد به گران‌ترين نوع‌اش در دنيا! گران‌ترين گوشت قرمز در جهان به گاو‌هاي نژاد واگيو تعلق دارد. براي تغذيه اين گاو‌هاي ژاپني از بهترين علف¬‌ها استفاده مي‌شود و رشدشان به هيچ‌¬وجه وابسته به تزريق هورمون¬‌هاي مختلف نيست. يک تکه از فيله دويست گرمي اين گاو، بيش از 100 دلار قيمت دارد.

خوردني‌هاي گران¬‌ دنيا

4.زعفران مخصوص ايران
شايد براي‌تان جالب باشد که بدانيد زعفران، اين گياه خوش¬رنگ و بوي ايراني¬‌الاصل، در صدر ليست گران‌ترين مواد غذايي دنيا جاي دارد. براي تهيه هر نيم کيلو زعفران بايد از 50 تا 70 هزار گل زعفران استفاده کرد، چيزي حدود يک زمين فوتبال گل! قيمت خرده‌فروشي زعفران در جهان، بسته به نوع و خلوص آن، از 1100 تا 11000 دلار براي هر کيلوگرم متغير است. البته قيمت اين کالاي صادراتي در ايران هم کم نيست و ما که خودمان توليدکننده بهترين نوع زعفران دنيا هستيم، بايد هر مثقال خالص از اين گياه را حدود 15 تا 25 هزار تومان بخريم.

خوردني‌هاي گران¬‌ دنيا

5.خاويار مخصوص ايران
اگر تا حالا فکر مي‌کرده‌ايد که خاويار سياه، گران‌ترين خاويار دنياست،‌ اشتباه مي‌کرديد! خاويار الماس ايراني، گران‌ترين و مرغوب‌ترين خاويار دنياست. اين غذاي اشرافي که به نام خاويار بلوگا هم معروف است، از ماهي¬‌هاي صدساله گرفته مي‌شود و حدود 120 ميليون سال است که ترکيبات و ماهيت آن دست¬‌نخورده باقي مانده. اگر جزو قشر مرفه جامعه هستيد و دوست داريد اين غذا را امتحان کنيد، بايد حدود 5 هزار دلار يا حتي کمي بيشتر براي هر کيلوگرم‌اش پول بپردازيد!

خوردني‌هاي گران¬‌ دنيا

6.ساندويچ مخصوص فرانسه
گران‌ترين ساندويچي که شما تا به حال خورد‌‌ه‌ايد چند تومان بوده؟ 10 هزار تومان؟ 20 هزار تومان؟ اگر خيال مي‌کنيد اين قيمت¬‌ها براي يک ساندويچ ناقابل خيلي زياد است، بايد خدمت‌تان عرض کنم که گران‌ترين ساندويچ دنيا 200 دلار قيمت دارد. اين فست¬‌فود گران دنيا در کلوپ اسن يا اسن پرميوم کلوب، سرو مي‌شود. محتويات آن هم شامل سه طبقه از بهترين گوشت‌مرغ، ژامبون، تخم بلدرچين و همان قارچ ترافل سفيدي است که به¬ شما گفتيم.

خوردني‌هاي گران¬‌ دنيا

7.پيتزاي مخصوص ايتاليا
پيتزاي خاويار ايتاليا گران‌ترين و تقريباً حجيم¬‌ترين پيتزاي جهان است و به قيمت 8300 يورو به مشتريان عرضه مي‌شود. در اين پيتزا مقدار زيادي خاويار و گوشت لذيذ خرچنگ وجود دارد و قطر آن هم به 20 سانتي¬متر مي¬رسد. اگر دوست داريد که طعم اين پيتزا زير دندان‌تان بيايد، چار‌‌ه‌اي جز رفتن به ايتاليا نداريد چون ظاهراً آنها انحصار تهيه اين خوراکي خوش‌مزه را دست گرفته‌اند.

خوردني‌هاي گران¬‌ دنيا

8.سيب‌زميني مخصوص فرانسه
فرانسوي¬‌ها براي اينکه از ليست گران‌ترين خوراکي¬‌هاي دنيا عقب نمانند، يک سيب‌زميني به نام «لابانت» را به مردم دنيا معرفي کردند. هر سال تنها 100 تن از اين سيب‌زميني در يکي از جزاير فرانسه برداشت مي‌شود. شايد اين سوال براي‌تان پيش بيايد که اصلاً دليل گران بودن اين محصول چيست؟ جواب اين است که براي کشت اين سيب‌زميني فقط و فقط از کودي مخصوص که از خزه دريايي تهيه شده استفاده مي‌شود. حالا ديديد که فرانسوي¬‌ها حق دارند اين محصول کشاورزي¬‌شان را گران بفروشند؟! قيمت هر کيلوگرم از اين سيب زميني به 1000 دلار هم مي‌¬رسد، يعني خيلي بيشتر از حقوق يک ماه کارگران و حتي کارمندان ما!

خوردني‌هاي گران¬‌ دنيا

9.بستني مخصوص آمريکا
دسر‌ها فقط در يک ليوان بستني ميو‌‌ه‌اي يا يک ليوان نوشيدني و يک ظرف ژله چهار پنج هزار توماني خلاصه نمي‌-شوند، بلکه مي‌توان گران‌ترين نوع آن در جهان را در رستوران سرنديپيتي مانهاتان آمريکا پيدا کرد که حدود 1000 دلار هم قيمت دارد. پنج اسکوب بستني وانيلي، وانيل ماداگاسکار، آمدي پروسلينا (يکي از گران‌ترين شکلات¬‌هاي جهان) و حتي طلاي خوراکي در اين دسر وجود دارد و همين امر باعث سرسام‌¬آور شدن قيمت اين دسر شده است.

خوردني‌هاي گران¬‌ دنيا

10.قهوه مخصوص اندونزي
از شکلات که بگذريم به يکي از هم¬‌خانواده‌هاي آن، يعني قهوه، مي‌‌رسيم. بهترين، گران‌ترين و شايد مرغوب‌¬ترين قهوه دنيا، کوپي لواک نام دارد. زادگاه اين قهوه، جزيره سوماتراي اندونزي است و ساليانه تنها 500 دانه از اين قهوه گران-قيمت توليد مي‌شود. قيمت هر نيم کيلوگرم کوپي لواک حدود 300 دلار است که واقعاً قيمت بالايي براي قهوه محسوب مي‌شود.

خوردني‌هاي گران¬‌ دنيا

11.چاي مخصوص چين
آيا هرگز فکر مي‌کرديد که ممکن است نوعي از اين چاي که هر روز مي¬ نوشيد، در ليست گران¬‌قيمت‌ترين خوراکي¬‌هاي دنيا قرار بگيرد؟ اگر جواب‌تان منفي است، بدانيد که يک نوع چاي بسيار نادر چيني به نام تيگوانين، گران‌ترين چاي دنياست و خريداران بايد براي خريد هر کيلوگرم از آن 3 هزار دلار پول پرداخت کنند و اين يعني هزينه‌اي حدود 15 دلار براي هر فنجان چاي.

Check Also

معرفی رودخانه های مازندران

معرفی رودخانه های مازندران رود، آبی است روان که از به هم پیوستن آب چند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text