شنبه 15 اردیبهشت 1403

۶ نمایش به جشنواره تئاتر مازندران راه یافت

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مازندران از ۱۱ مهرماه در شهرستان بابلسر و با حضور شش گروه نمایشی برگزار می‌شود.

۱۹ اثر به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان ارسال شد و پس از چهار روز توسط سه داور مورد بازبینی قرار گرفت و سرانجام شش اثر به مرحله استانی راه یافت.

قائم‌مقام دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مازندران ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از تیرماه آغازشده است، با اعلام اینکه این شش اثر از شهرهای تنکابن، نوشهر، بابلسر، آمل، قائم‌شهر و بابل و یک تئاتر جمعی از محمودآباد در جشنواره استانی به نمایش داده می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره امسال در شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

قدرت الله یوسفی بیان کرد: حمایت و هدایت سایر هنرمندان عرصه تئاتر در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرارگرفته است.

یوسفی یکی از ویژگی‌های این جشنواره را کمک به کارگردان و پرداخت حق‌الزحمه‌های کارگردانان قبل از موعد بوده است.

جشنواره ویترین تئاتر است

همچنین مدیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مازندران هدف از نشست با اصحاب رسانه را ارتباط رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی هنر تئاتر برای شهروندان عنوان کرد و گفت: جشنواره ویترین تئاتر استان است و باید با تمام سرمایه‌های هنری استان باکیفیت عالی برای مخاطبین و ارتباط بهتر و درست‌تر با جامعه هدف برگزار شود.

عباس ابوالحسنی بابیان اینکه تئاتر باید در سبد فرهنگی شهروندان قرار گیرد، اظهار داشت: دیدن تئاتر همچون آشامیدن آب برای شهروندان جامعه مهم است.

وی با اشاره به شعار سال جاری تئاتر برای همه جامعه است، تصریح کرد: جشنواره یک فرصت برای برقراری ارتباط بین تئاتر و جامعه است ک باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

ابوالحسنی در خصوص افتتاحیه این جشنواره، اذعان داشت: شنبه ۱۱ مهر ساعت ۱۱ صبح از میدان شهربانی بابلسر هنرمندان بالباس سفید، یک شاخه گل تا محل برگزاری جشنواره که تئاتر سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان است، حرکت می‌کنند.

وی بابیان اینکه این جشنواره در سال جاری در سه سالن متفاوت در شهرستان بابلسر برای نمایش تئاتر به مخاطبان ارائه می‌شود، اذعان داشت: در سال جاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مازندران در دو بخش اصلی و نسل نو برگزار می‌شود.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه جایگاه تئاتر در جامعه هنوز به‌خوبی جای نیفتاده است، افزود: با توجه به ارزش‌ها و کاربردهای تئاتر می‌توان استفاده بهتری از این هنر در جامعه صورت گیرد و نبود مخاطب برای تئاتر یک ضایع فرهنگی در جامعه است.

من شیرین و آقای آلن به نویسندگی حسن میرزایی و کارگردانی علیرضا هنروری از تنکابن، شب هزار و یکم به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی میثم زندی از نوشهر، مالیخولیا به کارگردانی مسعود حق پناه از آمل، تئاترروف حسن میرزایی از بابل، بی‌خوابی در قفس به نویسندگی مجید دین‌دار و کارگردانی دو خواهر دوقلو فرشته و فروغ پیاده روحی از بابل، سلول به نویسندگی حامد کریمی از قائم‌شهر و نمایش نسل نو، نگین علیرضا دور افکنی محمودآباد در جشنواره تئاتر مازندران اجرا می‌شوند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text