پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

۶۸ نقطه حادثه خیز در سواحل محمودآباد شناسایی شده است

محمودآباد – فرماندار محمودآباد، مهم‌ترین معضل در ساماندهی طرح‌های دریا را شنا در شب بیان کرد و از شناسایی ۶۸ نقطه حادثه‌خیز و شنای ممنوعه در ساحل شهرستان خبر داد.

به گزارشishomal، یحیی یوسف پور دوشنبه شب در جلسه ستاد ساماندهی طرح‌های دریا مهم‌ترین معضل شهرهای ساحلی مازندران در اجرای طرح‌های دریا را شنای نابه هنگام در شب عنوان کرد و با اشاره به موج سوم حضور مسافران در تعطیلات ایام عید فطر از آماده‌باش کلیه دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی طرح دریا در محمودآباد خبر داد و گفت: به‌منظور ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به مسافران و کاهش آمار غریق و گسترش نظارت بر اجرای هر چه‌بهتر روند اجرای طرح‌های دریا کلیه مرخصی‌های مدیران در ایام پیش رو لغو می‌باشد.

وی گفت: کلیه فرمانداران و دستگاه‌های امنیتی در جلسات شورای تأمین به دنبال حفظ امنیت جانی و عمومی شهروندان و مسافران است و مسئله مدیریت سواحل به‌مانند سایر موضوعات امنیتی حائز اهمیت است وباید در سایه تلاش همه مدیران شاهد کاهش آمار تلفات جانی در سواحل باشیم و این انتظار می‌رود نسبت به حفظ جان هموطنانمان احساس مسئولیت کنید.

وی مهم‌ترین معضل در اجرای هر چه‌بهتر و کاهش آمار غریق در ساحل را شناهای نا به هنگام در شب عنوان کرد و گفت: ناجیان غریق از صبح تا عصر در ساحل استقرار داشته و پس از پایان ساعت کاری ناجیان غریق در سواحل همچنان مسافران به شنا در دریا پرداخته و متأسفانه بیشترین آمار غریقی مسافران در دریا در ساعات شب اعلام‌شده که این به‌عنوان یک دغدغه جدی برای اعضای ستاد ساماندهی شهرهای ساحلی استان بشمار می‌رود.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اهمیت حضور و مدیریت مسئولین طرح‌های دریا گفت: مسئولیت جان مسافران در شب با مسئولان طرح‌ها بوده و هیچ سهل انکاری در این خصوص از مدیران طرح‌ها قابل‌قبول نبوده و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

یحیی یوسف پور همچنین از شناسایی ۶۸ نقطه حادثه‌خیز و شنا ممنوعه در ساحل محمودآباد خبر داد و گفت: ۱۴۶ ناجی در مناطق آزاد و ممنوعه شنا و طرح‌های دریا در ساحل محمودآباد و سرخ‌رود استقراریافته و به‌منظور حفظ جان مسافران و ارائه خدمات مطلوب‌تر امسال ۱۷ طرح ساماندهی دریا در محمودآباد اجراشده است.

ایشان همچنین از ساماندهی تردد چهارچرخ‌ها در سواحل خبر داد و گفت: متأسفانه امسال آمار تصادفات و برخورد چهارچرخ با مسافران حاضر در سواحل به نسبت سال گذشته افزایش داشته و به‌منظور کاهش تلفات و مدیریت این موضوع پیست تردد چهارچرخ در ساحل به‌زودی راه‌اندازی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد همچنین از غرق شدن دو نفر از ابتدای شروع فصل شنا در محمودآباد خبر داد و گفت: متأسفانه شنا در مناطق ممنوعه و ساعت نا به هنگام شب از مهم‌ترین دلایل جان‌باختگان این دو مسافر در ساحل محمودآباد می‌باشد.

وی افزود: به‌منظور کاهش تلفات جانی در سواحل کلیه راههای دسترسی به مناطق حادثه‌خیز در محمودآباد و سرخ‌رود مسدود شده و در ورودی کوچه‌های که به ساحل راه دارد تابلوهای علائم هشداری نصب خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه محمودآباد اولین شهر ساحلی از مسیر پایتخت کشورمان به استان مازندران است گفت: شهرستان محمودآباد در کلیه ایام تعطیلات تابستان و عید نوروز و سایر روزهای تعطیل میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشورمان می‌باشد که به علت کمبود اعتبارات و امکانات شهرستان و حجم گسترده حضور مسافران نیازمند تخصیص اعتبارات و نگاه ملّی برای مدیریت سواحل است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text