پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

۵۴۵ نفر بر اثر تصادفات در مازندران کشته شدند

ساری – مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به کشته شدن تعداد ۵۴۵ نفر در تصادفات سال جاری در استان جانشان را از دست دادند.

علی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آمارها نشان می دهد بیشتر کسانی که در حوادث رانندگی جان خود را ازدست می دهند عابر پیاده سالمند بوده اند، به طوری که در سال جاری ۳۱ درصد از فوتی ها ی حوادث رانندگی برای عابران پیاده اتفاق افتاد که بالای ۶۰ سال سن داشتند.

عباسی با اشاره به کاهش هفت درصدی آمار کشته شدگان در هشت ماه سالجاری تصریح کرد: بیشترین فوتی در محور درون شهری با تعداد ۱۴۱نفر، برون شهری با ۳۷۱ و راه روستایی با ۳۳ نفر  اتفاق افتاد.

وی افزود: شهرستان های آمل با ۹۱ مورد، ساری با ۸۷و بابل با ۵۹مورد بیشترین و شهرهای نکا با ۱۱، فریدونکنار با ۱۲ کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی در خصوص افزایش سن سالمندی عابرین گفت : این افزایش در جامعه ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین پیاده و به خصوص عابرین پیاده سالمند داشته باشند، چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس‌العمل کند نمی‌توانند خود را در هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن از جمله پوکی استخوان میزان شکستگی استخوان و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد.

وی گفت: سالمندان همچنان یکی از گروه‌های پرخطر در زمینه حوادث ترافیکی است که ‌باید در برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های ذیربط به سلامت و ایمنی این گروه سنی بیشتر توجه شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text