دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

۲۲۲ فقره پرونده تصرف منابع طبیعی در مازندران تشکیل شد

ساری – مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری از تشکیل ۲۲۲ فقره پرونده قضایی برای تصرف و تجاوز به ۱۱۶ هکتار از عرصه‌های طبیعی خبر داد.

ستار بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در سال ۹۳ حدود ۲۵۹ فقره پرونده برای ۱۶۱ هکتارو در سال ۹۴ تعداد ۲۲۲ مورد پرونده برای ۱۱۶ هکتار از عرصه‌ها تشکیل شد.

مدیر کل منابع طبیعی مازندران – ساری، خشکسالی، سیل و فرسایش را از مواردی دانست که باید خوب دیده و برنامه‌ریزی درستی برای مقابله با آن انجام شود.

وی با اشاره به ارزش جنگل‌ها ارزش و اینکه انسان دانسته یا نداسته از این منابع بهره‌برداری می‌کند، افزود: بهره‌برداری نادرست سبب می‌شود تا افراد زیادی در جوار این محل‌ها به‌عنوان افراد محلی صدمه خواهند دید.

وی با اشاره به وجود ۷۹۴ هزار هکتار جنگل که ۳۸ درصد را جنگل‌های هیرگانی تشکیل می‌دهد، گفت: همچنین ۳۷۸ هزار هکتار مرتع‌دارا هستیم  که نیم درصد مراتع کشو را تشکیل می‌دهد.

بابایی، تغییرات اقلیم، افزایش نیاز به استفاده جنگل‌ها، نبود برنامه‌ریزی مناسب، سیاست و راهبرد افزایش جمعیت بدون برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت را از عوامل خطرزای مراتع و جنگل‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به شعار سازمان جنگل‌ها و مراتع که مدیریت جامع‌نگر با مشارکت مردم است تصریح کرد: اگر برای هر هکتار عرصه منابع طبیعی یک نفر به‌کارگیری شود تا مردم نخواهند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و باید جوامع محلی توانمند شوند.

منابع طبیعی مازندران

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text