دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

۱۰۰ اثر در چهارمین نمایشگاه اختراعات مازندران نمایش داده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری مازندران پیش از ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت چهارمین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران با اعلام اینکه بسیج  پس از پیروزی در جنگ در عرصه‌های مختلف جامعه ورود پیداکرده است، اظهار داشت: یکی از عوامل سازمان‌ها انعطاف‌پذیری است که این امر در سازمان بسیج مشهود و قابل‌رؤیت است که موجب پویندگی و پیش‌رونده شده است.

محمدهادی مؤذن بابیان اینکه برای پیشرفت کشور پس از جنگ درزمینهٔ علمی بسیج ورود پیداکرده است، افزود: در سال ۸۷ با تأسیس سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با اهداف مختلف فعالیت خود را آغاز کرد.

مؤذن یکی از وظایف اصلی سازمان بسیج را شناسایی نقاط عطف علمی بر زمین‌مانده عنوان و تصریح کرد: باید با برنامه‌های بلندمدت این شناسایی صورت گیرد و حمایت از طرح‌های مخترعان در اولویت این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم مازندران برای حمایت از پروژه علمی رو به افزایش است، اذعان داشت: طرح‌های حمایتی این سازمان بلاعوض بوده و هدف سازمان بسیج ده‌ها میلیونی است و هر ایرانی در راستای پیشرفت علمی کشور گامی بردارد از طرح و ایده آن حمایت می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی مازندران با اشاره به برگزاری نمایشگاه این سازمان در هفته بسیج، اذعان داشت: این نمایشگاه به مدت دو روز به مناسبت هفته بسیج با ۱۰۰ اثر به نمایش گذاشته می‌شود.

مؤذن هدف از برگزاری این نمایشگاه را مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار مقام معظم رهبری” ما می‌توانیم” است تا به دنیا ثابت  کنیم علیرغم همه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی توانسته‌ایم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی تعداد کل ثبت‌نام‌شدگان را ۱۳۰۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۳۰۰ نفر مخترع در این سازمان هستند.

مؤذن با اشاره به اعتبارات این سازمان، گفت: دو نوع اعتبار استانی و ملی برای اجرای اختراعات مخترعان و مبتکران استان هزینه می‌شود.

این نمایشگاه به مدت دو روز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سالن اداره کل ارشاد اسلامی مازندران برگزار می‌شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text