پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

یک‌طرفه شدن جاده چالوس زندگی مردم را مختل می‌کند

علی سام‌دلیری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان چالوس، با اشاره به معضلات و مشکلات و نیز توانمندی‌های بالقوه این شهر توریستی، اظهار کرد:‌ درمانگاه و یا همان درمان‌بستر مرزن‌آباد فاقد امکانات اولیه مانند گاز استریل، نخ بخیه، پانسمان و… است و با توجه به اینکه طی شش ماه گذشته برای بازسازی و رفع مشکلات درمانگاه مکاتباتی صورت گرفت، اما متاسفانه شاهد همان معضلات و مشکلات دراین مرکز درمانی هستیم.

وی با بیان اینکه مرکز درمان‌بستر مرزن‌آباد گاهی حتی یک نگهبان هم ندارد افزود: دانشجویان پزشکی تازه فارغ‌التحصیل وارد این درمانگاه می‌شوند و مرزن‌آباد در واقع برای آنها مانند محیط طرح کادر است و وقتی هم که تجربه و مهارت لازم را در کارشان پیدا کردند از اینجا می‌روند.

رئیس شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد تصریح کرد:  متاسفانه این موضوع در سایر ادارات این شهر هم مشاهده می‌شود و کارمند تازه وارد وقتی در کار اداری خود مسلط شد، اقدام به درخواست انتقالی از این شهر می‌کند که در نهایت باید گفت دود این همه مشکلات به‌چشم مردم مرزن‌آباد می رود.

*ترافیک معضل آزار دهنده برای مردم

وی به مشکلات ترافیکی این شهر اشاره کرد و گفت: مرزن‌آباد در محور کندوان قرار دارد و به‌‌خاطر نزدیکی به استان البرز و حضور میلیون‌ها مسافر که از سراسر کشور و بعضا خارج کشور برای سفر به مازندران از این مسیر عبور می‌کنند، سبب بروز ترافیک سنگین و شدیدی می‌شود که این ترافیک به معضلی آزاردهنده برای مردم تبدیل شده و زندگی عادی مردم را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

سام‌دلیری خاطر‌نشان کرد: وقتی که جاده یک‌طرفه می‌شود روستاییان ساکن در طول این مسیر با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و در صورت داشتن یک بیمار نمی‌توانند او را به‌موقع به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برسانند که در نتیجه خطر جانی برای عزیزان‌شان را در پی دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از انجام مکاتبات در بحث چهار بانده شدن دوآب کجور به مرزن‌آباد خبر داد و اظهار کرد: بدون شک این موضوع بار ترافیکی این محور را به‌داخل شهر مرزن‌آباد منتقل می‌کند و این بسیار نگران کننده است به شکلی که از صبح جمعه تا نیمه‌های شب مسیر یک‌‌طرفه می‌شود مردم بومی نمی‌توانند با خودروهای شخصی خودشان تردد کنند.

این مسئول ادامه داد: حتی آژانس‌های مسافربری داخل شهری و مسافربرهای خطی چالوس – مرزن‌آباد هم نمی‌توانند به خاطر همین حجم سنگین ترافیک کار کنند و از این بابت اقتصاد خانواده آنها نیز تحت تاثیر منفی یک‌طرفه شدن جاده و ترافیک شدید و سنگین قرار دارد که انتظار می پ‌رود تدبیری شود تا این معضل برطرف شود.

*پی‌گیری اجرای فاز دوم شهرک صنعتی

وی موضوع  اشتغال‌زایی را یکی از دغدغه‌های مهم این شورا در شهر مرزن‌آباد بر شمرد و تصریح کرد: پی‌گیر اجرای فاز دوم شهرک صنعتی هستیم و مکاتباتی هم با مدیر شهرک‌های صنعتی مازندران انجام دادیم.

سام‌دلیری بیان کرد: شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد رسما اعلام می کند که آماده حمایت قوی از سرمایه‌گذاران واقعی است، نه اینکه برخی افراد به نام سرمایه‌گذار وارد شده و با ساختن سوله، کار را نیمه‌کاره رها کرده و سوله را برای فروش به مزایده می‌گذارند.

وی تاکید کرد: توانمندی‌های فرد سرمایه‌گذار باید برای شورای شهر و دیگر مسئولان شهر مرزن‌آباد مشخص شود و سپس در صورت تائید، قطعه زمین مورد نیاز در شهرک صنعتی به او واگذار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد با اشاره به اینکه اشتغال برای بومی‌ها در این شهرک از اولویت‌های شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد است، افزود: در ابتدا باید بومیان منطقه از مشکلات بیکاری نجات پیدا کنند و در مرحله بعد اگر نیاز به نیروی کار بیشتری بود از شهرهای نوشهر و چالوس کمک می‌گیریم.

*احداث پل و کنارگذر در جاده مرزن‌آباد

وی درباره احداث کنار گذر از جاده قدیم میچکار به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی منطقه، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از کار این پروژه زیربنایی انجام شد و تنها  قسمتی از کار باقی‌مانده است که در آینده با جلساتی که برگزار می‌کنیم زمین‌های طول مسیر خریداری شده و پس از آن اقدام به احداث پل مورد نظر در این مسیر می‌کنیم.

سام‌دلیری اعتبار مورد نیاز برای احداث این پل را 600 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این پل که در قسمت پایین‌تر از شیلات مرزن‌قزل احداث می‌شود، جاده کنار‌گذر را به کلاردشت وصل کرده و بار ترافیکی مرزن‌آباد را کم می کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته هفت واحد تجاری مرکز شهر را تملک کردیم و جایگزین آن مرکز تجاری را افتتاح کردیم و مشکلات مرکز شهر تا حدودی برطرف شد، تصریح کرد: احداث میدان مرزن‌آباد در دستور کار قرار دارد و در این ‌باره برای نماد ویژه آن هم طی فراخوانی که دادیم حدود 15 طرح از سوی مهندسان طراح ارایه شد که از این تعداد، نماد‌ و اِلِمان برتر از سوی هیئت داوران متشکل از سه مهندس طراح صاحب‌نام غرب مازندران انتخاب شد و پس از تملک سه واحد از چهار واحد تجاری جنب بسیج مقاومت، برای احداث میدان اقدام می‌شود.

 این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود  به روشن شدن مشعل گاز در بخش مرزن‌آباد با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و افزود: گازرسانی به مرزن‌آباد منشاء تحولات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف این منطقه می‌شود و قطعا رشد و توسعه روزافزون و سریعی را در زمینه‌های گوناگون شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه گازرسانی سبب رفاه مردم و کاهش مشکلات آنها شده است، اظهار کرد: در گذشته مردم این منطقه برای تهیه سوخت زمستانه و یا سیلندر کپسول‌ خانگی با سختی‌ها و مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کردند و این اصلا خوشایند نبود، ولی اکنون با گازدار شدن این منطقه بخش زیادی از مشکلات مردم در زمینه سوخت برطرف شد.

سام‌دلیری در پایان با قدردانی از تلاش‌ همه مسئولان و کسانی که برای به ثمر رسیدن پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد تلاش کردند، گفت: اکنون باید توجه خود را صرف چگونگی ایجاد زیرساخت‌‌های مهم و مورد نیاز در مرزن‌آباد کرده و در راستای توسعه‌بخشی و برون‌رفت از برخی محرومیت‌ها و توسعه همه‌جانبه عمرانی و اقتصادی تلاش شود.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text