پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

کمبود آب شهرهای بزرگ مازندران رفع شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی آبفای شهری مازندران، ذبیح الله ذاکری از جبران کمبود آب در شهرهای گروه الف خبر داد و اظهار کرد: در شهرهای گروه الف شامل بابل، بابلسر، فریدونکنار و امیرکلا 300 لیتر آب از سد البرز به منابع اضافه شده ‌است.

وی با بیان اینکه در محمودآباد با حفر و تجهیز یک حلقه چاه، 40 لیتر در ثانیه میزان تامین آب این شهر افزایش یافت، افزود: در فریدونکنار نیز با حفر و تجهیز یک حلقه چاه 20 لیتر در ثانیه آب به منابع تامین این شهر افزوده شد.

ذاکری گفت: دو حلقه چاه در نور و رویان و یک حلقه چاه در ایزدشهر در حال حفر شدن است که با مهندسی مجدد 45 لیتر افزایش دبی داشتیم.

وی با بیان اینکه در هچیرود مشکل آب نداریم، گفت: یک حلقه چاه در این شهر با آبدهی 25 لیتر در ثانیه در حال تجهیز است که در هفته دولت بهره برداری می‌شود.

وی، درباره رفع مشکل آب در شهرهای سلمان شهر و کلارآباد، افزود: یک حلقه چاه با آبدهی 15 لیتر در ثانیه حفر و وارد مدار شده و یک حلقه چاه دیگر با آبدهی 25 لیتر در ثانیه در حال تجهیز شدن است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران خاطرنشان کرد: این استان در حالت عادی با احتساب 30 درصد جمعیت شناور مشکل آب ندارد.

شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، دارای 530 هزار مشترک آب و 900 هزار اشتراک آحاد است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text