پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

کشف چوب قاچاق در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، مهرداد خزایی‌پول امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سابقه قبلی قاچاق چوب در منطقه لاروسر مجلار اداره منابع طبیعی این شهرستان با حضور نیروهای منابع طبیعی یک‌دستگاه خودروی نیسان به همراه چند نفر قاچاقچی چوب را متوقف کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از متهمان با یک‌دستگاه خودروی 206 که ابزار قطع درخت نیز در داخل آن بود در این زمینه ضبط شد، افزود: پس از هماهنگی با دادستان شهرستان چالوس با حضور ماموران انتظامی دو خودروی مذکور به پارکینگ پلیس منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس خاطرنشان کرد: خودروی نیسان مذکور به رانندگی “س.ا” دارای چندین فقره پرونده قطع و قاچاق چوب در شهرستان‌های نوشهر و چالوس بوده  است.

وی از خلع ید 11 هزار متر مربع از اراضی ملی در نوشهر و چالوس در ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: تخریب دو کوره زغال‌گیری غیرمجاز در دو‌آب کجور و ضبط 50 کیسه زغال و مقداری هیزم نیز از دیگر اقدامات این اداره در ماه قبل بوده است.

خزایی‌پول با اعلام اینکه توسط نیروهای اداره منابع طبیعی و آب‌خیزداری شهرستان چالوس، 8 هزار و 500 متر مربع از اراضی ملی در این شهرستان در مجموع در سه عملیات خلع ید شد، تصریح کرد: این اقدام در اجرای تبصره ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع انجام شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: در عملیاتی دیگر با اجرای حکم قضایی و همت یگان حفاظت منابع طبیعی و  ماموران انتظامی، یک‌هزار و 500 متر مربع از اراضی ملی در «تجن‌کلا» واقع در دهستان کلارستاق شرقی چالوس خلع ید شده است.

این مسئول در پایان گفت: رفع تصرف دو قطعه از این اراضی به مساحت 3 هزار و 400 هزار متر مربع در «جاده دلیر و دزماکوتی» مرزن‌آباد صورت گرفت.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text