پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

کشفیات مواد مخدر در آمل ۴۲ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، ولی‌الله گنجیان‌مقدم عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه حضور خبرنگاران و درج اخبار در جراید و خبرگزاری‌ها به نوعی پیشگیری از جرائم است، اظهار داشت: این افراد با بیان واقعیت‌های جامعه می‌توانند به ارائه راه‌کار در جلوگیری از افزایش جرم شوند.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی این شهرستان در سه ماهه امسال، بیان کرد: در این مدت وقوع سرقت سه درصد کاهش و در بخش‌ کشف 30 درصد افزایش داشته که در امر دستگیری 23 درصد افزایش صورت گرفته است.

گنجیان‌مقدم با تاکید براینکه آمل در کشف مواد مخدر با 42 درصد افزایش مواجه بوده است، تصریح کرد: این شهرستان در زمینه دستگیری موادمخدر 28 درصد افزایش داشته که بر اساس ماده 16 که شامل معتادان پرخطر می‌شود، به مرکز ترک اعتیاد ساری انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه در حوزه تصادفات خسارتی این شهرستان 100 درصد کاهش داشته است، افزود: در بخش تصادفات جرحی 35 درصد افزایش و تصادفات فوتی 50 درصد کاهش داشته است.

گنجیان مقدم، جرایم خشن شامل آدم‌ربایی و ضرب و جرح طی این سه ماهه امسال این شهرستان را با  75 درصدی بیان و عنوان کرد: در حوزه تماس با پلیس 110 در سال‌جاری 3 هزار و 522 فقره به ثبت رسیده مه مطابق مشابه سال گذشته با ثبت 2 هزار و 281 فقره با افزایش 25 درصد مواجه بوده است.

گنجیان‌مقدم با بیان اینکه بیشترین آمار تماس پلیس 110 اختلافات خانوادگی و جرائم جزیی گزارش شده است، تصریح کرد: در تماس 197 نیز این شهرستان 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که در بخش تقدیر و تشکر عوامل نیروی انتظامی از سوی مردم هشت درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی آمل با اشاره به اجرای طرح تابستانه از سوی ستاد فرماندهی ابراز داشت: امسال استقرار پلیس در طرح پارک پاک و کلیه مکان‌های تفریحی، نصب بنر آموزشی در سطح شهر، تشدید گشت پلیس و طرح احراز کنترل مجرمین در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه برای اولین بار در ماه مبارک رمضان امسال با هماهنگی دادستانی هشدار به روزه‌خواری کمتر خواهد شد، اذعان داشت: این طرح از سوی ستاد فرماندهی این شهرستان برای اعلام به دیگر دستگاه‌ها در دست اقدام است.

رئیس پلیس آمل از برگزاری جشنواره تابستان در یک ماه آینده خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور اوقات فراغت جوانان و شناسایی مردم از عملکرد و تلاش نیروهای پلیس برگزار می‌شود که از سیزدهم مردادماه آغاز و به مدت شش روز ادامه خواهد داشت.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text