پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

پیش‌بینی تولید 20 میلیون ماهی سفید در مازندران

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود با مشارکت جامعه صیادی علاوه بر تکثیر بچه ماهی به روش مصنوعی، بیش از 20 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در زیستگاه طبیعی، تولید و به دریای خزر روانه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، عباسعلی شیخ تبار در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی پره و روسای شیلات شهرستان‌های ساحلی استان برگزار شد، توضیح داد: بیش از 90 درصد ماهیان دریای خزر رود کوچ بوده و به منظور تکثیر و تخم ریزی به رودخانه‌ها مهاجرت می‌کنند. برای حمایت از ماهیان ارزشمند دریای خزر به خصوص گونه سفید و جهت کمک به تکثیر نیمه مصنوعی، در سال جاری 2 رودخانه برای اجرای طرح شیل گذاری( تکثیرطبیعی بچه ماهی ) در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کارایی بالای روش شیل گذاری و ارزیابی کارشناسی صورت گرفته در این زمینه افزود: در صورت امنیت و حفاظت از زیستگاه طبیعی آبزیان در رودخانه‌ها، اجرای این روش(شیل گذاری) می‌تواند نقش مهمی در بازسازی ذخایر داشته باشند.

شیخ تبار ادامه داد: در سال‌جاری 12 رودخانه در سطح استان از لحاظ تکثیر طبیعی شناسایی شده و در این خصوص آموزش‌های ترویجی به صیادان 24 شرکت تعاونی صیادی و کارشناسان شیلات استان ارائه شده و با همکاری اتحادیه پره استان به عنوان مجری این طرح انتخاب شده‌اند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text