چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

پدیده تک فرزندی جمعیت مازندران را تا سال 1404 پیر می کند

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا یونسی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان نور افزود : با وضعیت موجود و ادامه این روند به یقین مازندران در سال های آتی جزو استان های پیرکشور محسوب می شود که باید برای پیشگیری از این معضل چاره اندیشی شود.
وی همچنین با ابراز نگرانی از بروز آسیب های اجتماعی به ویژه پدیده طلاق در این استان اظهارداشت : امروز متوسط طلاق در کشور حدود 2.5 درهزار است درحالی که این رقم در مازندران حدود 2.8 در هزاراست.
وی تصریح کرد : با اینکه اقدامات خوبی در سال جاری برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی صورت گرفته است ولی در برخی از شهرستان ها شاهد رشد طلاق هستیم که بسیار نگران کننده است.
معاون استاندار مازندران در ادامه به بخشی از دستاوردهای دولت از جمله برجام اشاره کرد و گفت : برجام در حقیقت یک جنگ بود چرا که بسیاری از کشورها استعمارگر خواستند با بهره گیری از همه ظرفیت ها نظام اسلامی را از پای درآورند .
یونسی افزود : با همه تهدید های فلج کننده و ظالمانه علیه نظام اسلامی منتهی تیم خستگی ناپذیر هسته ای با تبیین همه مولفه های قانونی که مورد پذیرش همه مسئولان نظام قرار دارد ، توانستند به دنیا بفهمانند که ما دنبال بمب هسته ای نیستیم.
وی همچنین گفت : این دولت اگرچه در حوزه بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی گام های استواری برداشته است ولی این استان با مشکلاتی مانند معضل بیکاری جوانان مواجه است.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : امروز از مهم ترین علت های بروز پدیده بیکاری درمازندران قدمت زیاد و فرسودگی تجهیزات واحدهای تولیدی موجود دراین استان است.
وی افزود : اگرچه دولت حدود 16 هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات برای احیای واحدهای تولیدی در کشور درنظرگرفته و مازندران رتبه خوبی نیز دراین حوزه دارد اما باید برای رفع ریشه ای معضل بیکاری برنامه ریزی کرد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text