پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

پایگاه قهرمانی بیلیارد و بولینگ مازندران راه اندازی می شود

‘ اصغر عباسپور’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاسیس این مرکز ویژه قهرمانی و استعدادیابی می تواند حرکت رو به رشد و امیدوارکننده بیلیارد و اسنوکر مازندران را با شتاب بیشتر همراه کند.

وی ادامه داد : فقدان یک مرکز دولتی و تخصصی بیلیارد و اسنوکر در مازندران دغدغه ای است که لزوم برطرف شدن آن را بارها به گوش مسوولان مازندران رسانده ایم و به رغم وعده های فراوان مسوولان ورزش استان در گذشته ، تغییری در شرایط این ورزش ایجاد نشده است.

رییس هیات بیلیارد و بولینگ مازندران گفت: در حال حاضر و با توجه به نداشتن یک مکان ویژه برای تمرین ، هماهنگی های لازم با برخی باشگاه های استان انجام شده و با صدور کارت های عضویت ویژه ، شرایط انجام تمرین مداوم اعضای تیم مازندران را با تخفیف های ویژه فراهم کرده ایم.

عباسپور به دلایل عدم توسعه و رشد بولینگ در مازندران اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات رونق نیافتن بولینگ در مازندران ، بی رغبتی سرمایه گذاران برای ساخت مجمتع های انجام این ورزش است.

وی افزود: البته در چند سال گذشته یک سرمایه گذار خصوصی اقدام به راه اندازی باشگاه بولینگ در ساری کرد که پس از گذشت مدتی از آغاز فعالیت به دلایل نامعلوم ، این باشگاه را تعطیل کرد.

رییس هیات بیلیارد و بولینگ مازندران گفت : با رایزنی های متعدد ، سرمایه گذار جدیدی را برای احداث باشگاه جدید بولینگ در یکی از شهرهای ساحلی ترغیب کرده و امیدواریم این مجموعه جدید در آینده ای نزدیک فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: مشکلات رشته های بیلیارد و اسنوکر مازندران به مراتب از بولینگ کمتر است و در حال حاضر حدود 50 باشگاه بیلیارد و اسنوکر در شهرهای مازندران مشغول فعالیتند که بخش عمده ای از آن ها در شهرهای ساحلی به ارائه خدمات مشغولند.

او ادامه داد: یکی از بزرگ ترین موانع جذب بیشتر جوانان به سمت این رشته ها و گسترش آن در منازل ، گرانی میزهای انجام این ورزش ها است .

رییس هیات بیلیارد و بولینگ مازندران گفت: در حال حاضر یک میز استاندارد بیلیارد قیمتی در حدود 15 میلیون تومان دارد که مانع بزرگی برای کشاندن این ورزش به خانه ها و یا بیشتر شدن باشگاه ها در شهرهای استان است.

وی افزود : نکته قابل توجه در فعالیت این باشگاه ها ، خصوصی بودن تمامی آنها است که سبب شده تا بیش از نیمی از آنها در شهرک ها ، هتل ها و مراکز تفریحی استقرار یابند.

او ادامه داد: احتیاج این باشگاه ها به کسب درآمد و جبران هزینه های فراوان خرید میزهای گران قیمت و اجاره محل موجب شده هیچ کدام تمایلی به تیم داری حرفه ای نداشته باشند و فقط در بعد توسعه ای می توان به حضور آن ها دلگرم بود .

رییس هیات بیلیارد و بولینگ مازندران بیان کرد: قیمت بالای میزهای استاندارد موجب شده تعداد کمی از این میزها در مازندران دارای شرایط استاندارد باشد.

وی افزود: باشگاه داران علاقه مند به فعالیت در بیلیارد و اسنوکر به جای خرید میزهای گران قیمت خارجی ، میزهای ایرانی را با قیمت حداکثر سه میلیون تومان خریداری و در باشگاه مستقر می کنند .

او ادامه داد : این میزها اگر چه ظاهری مشابه میزهای خارجی و استاندارد دارد ، اما کیفیت آن به مراتب کمتر و تاثیر فراوانی در حرکت توپ ها دارد.

عباسپور گفت: در شرایطی فعلی این میزها برای شروع ورزش علاقه مندان و آموزش های اولیه به آنان مناسب است، اما در گام های بعدی و در آستانه حضور ورزشکاران در مراحل حرفه ای ، باید برای تهیه میزهای استاندارد فکری کرد.

وی وارد شدن نام ورزش بیلیارد در فهرست مسابقات المپیک را عامل مهمی در رونق هر چه بیشتر این ورزش دانست و افزود : بدون شک با وارد شدن نام بیلیارد و اسنوکر به ورزش های المپیکی ، شاهد رونق بیش از پیش از این ورزش در استان خواهیم بود .

عباسپور بیان کرد: برای بیشتر شدن تعداد ورزشکاران حرفه ای مازندران باید قدم های بلندتری برداشته شود که برنامه جدی هیات بیلیارد و بولینگ مازندران ، توجه جدی به رده های سنی پایه برای شناسایی استعدادهای جدید است.

وی افزود: به صورت جدی و به صورت مستمر، شناسایی استعدادهای جدید را در دستور کار قرار داده ایم و گام دیگر پس از شناسایی این افراد ، اعزام آن ها برای شرکت در مسابقات مختلف داخلی است.

رییس هیات بیلیارد و بولینگ مازندران به برنامه های توسعه ای این رشته در استان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های اصلی توسعه بیلیارد و اسنوکر در مازندران ، گسترش انجام آن در ادارات و نهادهای دولتی و همچنین برگزاری مسابقه بیلیارد و اسنوکر میان خبرنگاران و فعالان رسانه ای است که از این طریق بتوانیم پای این ورزش را بیشتر از قبل به رسانه ها باز کنیم .

عباسپور با اشاره به لزوم گسترش این ورزش ها میان بانوان افزود : اگر چه تعداد بانوان فعال و سازمان یافته این رشته ها در مازندران حدود 30 نفر است، اما دو نفر از آنان حضوری مداوم در تیم ملی داشته و زودتر از آقایان خود را به مسیر پیشرفت و موفقیت رساندند.

وی افزود: البته هنوز در مازندران باشگاه ویژه بانوان راه اندازی نشده است و از میان 50 باشگاه موجود چهار باشگاه در وقت های اختصاصی خدمات لازم را به بانوان متقاضی ارائه می دهند

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text