یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

نگهداری 7 هزار زندانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی صبح امروز در همایش اعضای هسته پیشگیری از جرم میاندورود امنیت را عنصر مهم و اثرگذار در هر جامعه دانست و اظهار کرد: حتی مسائل اخلاقی یا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بدون وجود امنیت ممکن نمی‎شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از بی‎نظمی و هرج‎ومرج یکی از دلایل تشکیل حکومت‎های اسلامی و غیراسلامی است، افزود: دستگاه قضایی و همه ارگان‎های مرتبط در درجه نخست تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت در جامعه معطوف کرده‎اند اما این نهادها حتی با به کارگیری تمام توان و امکانات خود بدون نقش‎آفرینی مردم نمی‎توانند امنیت را در جامعه برقرار کنند.

معاون اداره کل دادگستری مازندران با تاکید بر ضرورت پویایی و مشارکت دستگاه‎های دیگر در ریشه‎یابی و کاهش جرائم و مصادیق ناامنی تصریح کرد: دستگاه قضایی و انتظامی وظیفه مبارزه با معلول را دارند اما علت همچنان باقی است که دستگاه‎های دیگر باید به میدان مبارزه بیایند.

این مسئول از نگهداری بیش از 7 هزار زندانی در زندان‎های مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد زندانی با تمام سیاست‎های زندان‎زدایی و ملاحظات مشابه مسئولان قضایی در زندان هستند و با تمام تلاش‎هایی که انجام شده است هنوز مشکل برطرف نشد.

موسوی نقش ایمان در تقویت امنیت و جلوگیری از بزهکاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: گاهی مشاهده می‎شود یک دختر با حجاب نامناسب در کنار مادر خود که حجاب کامل دارد در خیابان هستند که نشان‌دهنده عدم وجود امربه‌معروف در این خانواده به عنوان نخستین نهاد جامعه است.

معاون اداره‌کل دادگستری مازندران افزود: یکی از مسئولان در منطقه‎ای از مازندران در یک مراسم عروسی شرکت می‎کند که وضعیت حجاب در آن تاسف‎بار بود و حتی با عروس بی‎حجاب احوال‎پرسی هم می‎کند، وقتی او را احضار می‎کنیم در جواب می‎گوید: « فامیل بودند و نمی‎توانستیم به مراسم نرویم».

وی تاکید کرد: این حرکات در نهایت برکات را از جامعه اسلامی می‎برد و مسئولان باید بیش از مردم عادی مواظب رفتار خود باشند زیرا تصمیم گیرنده هستند و ضرورت دارد امر به معروف را از یاد نبرند.

این مقام قضایی به پلمب یک واحد بزرگ و غیرمجاز آموزش موسیقی در مازندران اشاره کرد و افزود: در این مکان دختران جوان به تنهایی در کنار پسران مجرد و جوان در حال آموزش موسیقی بودند که هیچ مجوزی برای نظارت بر عملکرد این مکان وجود نداشت.

وی در پایان با بیان اینکه رسانه‎ها، سخنوران، روحانیون و مسئولان دستگاه‎ها نباید در این مورد سکوت کنند، بیان کرد: در یکی از مساجد ساری فردی با ریش پروفسوری و کت شلوار بالای منبر سخنرانی می‎کند و هیچ یک از حاضران و حتی افراد سرشناس تذکر نمی‎دهند که این‎ مساله نشان از ضعف امر به معروف دارد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text