چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

موزه تاریخ آمل

این موزه در سمت شرقی رودخانه هراز در شهر آمل واقع شده است.

موزه تاریخ شهر آمل دارای سه طبقه است که به ترتیب طبقه اول مربوط به مردم شناسی، طبقه دوم مربوط به باستان شناسی و طبقه سوم مربوط به اسناد تاریخی ایران و مازندران است. از جمله اسناد جالب و دیدنی موجود در این موزه میتوان به نوشته‌های شاهان دوره قاجار و مکاتبات اداری دربار قاجار با رؤسای حاکمان آمل اشاره کرد. همچنین وجود اشیا قدمی از دیگر جاذبه های این موزه است. در بخش اشیای مردم‌ شناسی نمونه هایی از هنرهای بافت محلی مانند جاجیم، گلیم، ظروف چوبی، ظروف مسی مانند آفتابه، لگن، کاسه، سینی و چندین اثر دیگر قرار داده شده است. بخش باستان ‌شناسی نیز با قسمت ‌های دیگر موزه متمایز شده و اشیای با ارزش تاریخی قرار داده شده است که قدمتشان به بیش از چهار هزار سال قبل از میلاد مسیح و دوره ‌های آهن بر می گردد.

شما با رفتن به این موزه جذاب و دیدنی میتوانید مکان های نزدیک که از دیگر جاذبه های آمل می باشد مراجعه کرده و دیدن فرمایید.

مقبره تاریخی میر بزرگ در فاصله ۷۵۰ متر از این موزه قرار دارد، پارک دهکده طلاییدر فاصله 8۵۰ متر از این موزه قرار دارد، آتشکده آملدر فاصله ۱.۸ کیلومتر می باشد، از سایر جاهای دیدنی می توان به بقعه میر حیدر آملی در ۲.۱ کیلومتری و پارک جنگلی هلومسر در۱۳.۷ کیلومتری این موزه اشاره کرد.

آدرس: مازندران، آمل، خیابان امام رضا و در وسط دو پل معلق آمل و پل دوازده چشمه

تلفن تماس: 09389226019

Check Also

موزه تاریخ طبیعی خشکه داران

موزه تاریخ طبیعی خشکه داران یا موزه حیات وحش خشکه داران در بخش حاشیه منطقه خشکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text