سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

منطقه آزاد تجاری – گردشگری نوشهر در سفر دولت پیگیری می شود

نوشهر – نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت با بیان اینکه شهرستان نوشهر و چالوس به عنوان منطقه آزاد تجاری – گردشگری تعیین شد، گفت: در سفر دولت این خواسته پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان ایکه سفر دولت به استان در سال ۹۴ قطعی می شود، گفت: یکی از مباحثی که مدنظر ماست اینکه منطقه آزاد را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد مدنظر ما منطقه آزاد تجاری و گردشگری است، گفت: واژه گردشگری را برای بهره گیری از ظرفیت گردشگری منطقه به آن اضافه کردیم.

وی تصریح کرد: سعی کردیم این منطقه به مرکزیت اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اجرایی شود و امیدواریم رئیس جمهور در سفر به مازندران، هدیه منطقه آزاد تجاری – گردشگری را به نوشهر و چالوس دهد.

وی ازتهیه نامه ای به امضای ۹ نماینده استان مازندران برای تعیین نوشهر به عنوان منطقه آزاد خبر داد و گفت: حجم زمین برای ایجاد منطقه فراهم می شود و مقرر شد نشستی با معاون سازمان جنگل ها، موراد را بررسی کنیم.

احمدی بیان داشت: جرقه ایجاد منطقه آزاد در نوشهر زده شد و منتظر سفر دولت به استان هستیم تا این سوغاتی به مردم منطقه داده شود.

گازرسانی کجور به شیوه ال ان جی انجام می شود

وی در پاسخ به سئوالی درباره گازرسانی به بخش کجور گفت: قرار شد مراحل انتخاب پیمانکار و کلنگ زنی در سال آتی انجام شود و گازرسانی بشیوه ال ان جی اجرایی می شود.

قاسم احمدی عنوان کرد: انشاء الله تا پایان فروردین ماه گازرسانی به منطقه کجور اجرایی و عملیاتی شود.

وی به دغدغه و نگرانی معلمان اشاره و اضافه کرد و گفت: معلمان فرق و تفاوت را نمی پذیرند و تبعیض را قبول ندارند و اینکه دولت چگونه باید این مسئله را حل کند، آسان نیست.

وی درباره آزمون استخدامی با بیان اینکه تاکنون آزمونی برای جذب افراد شرکتی و پیش دبستانی برگزار نشد، گفت: همچنین اعتراض به سئوالات و نحوه پرسش از جمله مواردی بود که مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش تاکنون دو بار کارت زرد دریافت کرده است گفت: نیاز به جذب در آموزش و پرورش بسیار زیاد است و با کمبود شدید معلم مواجه هستیم و باید ردیف هایی برای جذب درنظر گرفته شود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس، با تاکید بر اینکه باید برای جذب افرادی که سالها بصورت حق التدریس فعالیت داشته اند، برنامه ریزی شود عنوان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب این مسائل رفع شود.

وی با بیان اینکه شمال کشور دچار آسیبهایی شد و طبیعت زیبا را روز بروز در حال از دست دادن هستیم به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره توجه به محیط زیست اشاره کرد و گفت: در حفظ منابع طبیعی با هیچ کس تعارف نباید داشت.

تداوم تغییر کاربری شمال را به کویر تبدیل می کند

احمدی گفت: مصداق عملی مسئولان در برخورد با تخلفات منابع طبیعی، منطقه مازیچال کلاردشت است و محیط زیست و منابع طبیعی باید به این مهم پاسخ دهند.

وی با بیان ابراز نگرانی کارشناسان گفت: تداوم روند تغییر کاربری موجب می شود که در آینده شمال به کویر تبدیل شود و مسئولان پایین دستی توصیه های مقام معظم رهبری را با تخریب خانه های ۴۰ متری اشتباه نگیرند و باید با کوه خواری و دریاخواری مقابله کرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان وضعیت نامناسب جاده کلاردشت گفت: دو میلیارد تومان بودجه برای روکش آسفالت راه مرزن آباد به کلاردشت تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه اتفاق بسیار بزرگ در قطعه آزادراه رخ داده است یادآور شد: این آزادراه تا ۲۵ اسفند تحویل مردم داده می شود و تونل شهری چالوس نیز تا ایام عید قرار است بارگشایی شود.

احمدی درباره روشن شدن مشعل گاز مرزن آباد با عنوان اینکه من مسئول جمع کردن تنش های اجتماعی نیستم گفت: برای پیگیری امور مردم اقدامات لازم انجام شد تا پروژه گازرسانی به مرزن آباد متوقف نشود.

مشعل گاز مرزن آباد روشن می شود

این نماینده مجلس ادامه داد: امیدواریم تا پایان خردادماه مسئله گازرسانی به مرزن آباد رفع شود و علاوه بر این برای گازرسانی به ۱۶ روستاهای تابعه مجوز اخذ شده است.

وی به مستقر نبودن برخی ادارات در شهرستان کلاردشت گفت: در حال حاضر بیشترین بار بر روی دوش خیران منطقه برای ساخت ادارات است و همکاری خوبی داشته اند.

احمدی درباره مرکز درمان بستر مرزن آباد نیز ادامه داد: از ماده ۱۸۰ حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این مرکز درنظر گرفته شده است و به دلیل آنکه مرزن آباد ویترین استان است باید نیازهای درمانی منطقه رفع شود.

وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی بیان داشت: تاکنون از عملکرد دولت و مجلس برای تحقق این اقتصاد راضی نیستم گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت نیست و باید به تولید داخل بیشتر بها داده شود.

قاسم احمدی با عنوان اقتصاد مقاومتی شعار نیست گفت: اقتصاد مقاومتی مرد عمل می خواهد و اگر از حداقل ها، بیشترین بهره را گرفتیم، این اقتصاد مقاومتی است و باید در این بخش تلاشمان مضاعف شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text