پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

ممنوعیت تردد کامیون و اتوبوس در محور هراز

علی نوری‌پور، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل از آغاز عملیات ترمیم، بازسازی و ساخت دیواره نگهدارنده منطقه محور هزار برای جلوگیری از خطر ریزش کوه در منطقه زیرباغ خبر داد و اظهار کرد: پس از رانش و ریزش سنگین کوه در روزهای نخست سال جدید، با توجه به عبور و مرور بی‌شمار مسافران و گردشگران نوروزی، بلافاصله با انتخاب پیمانکار، عملیات مرمت را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: با رانش در منطقه زیارباغ، بخشی از دیوار سنگ‌چین نگهدارنده به‌طول بیش از 50 متر ریزش داشت که عوامل مهمی همانند فشار زیاد آب، عوامل جوی نظیر سرما و گرما، فرسایش، نشست و رانش در این تخریب مؤثر بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان با اشاره به اینکه بلافاصله پس از رانش، اکیپ ویژه‌ای مشغول بازسازی و مرمت دیواره نگهدارنده در منطقه زیارباغ شدند، بیان کرد: تا اطلاع ثانوی عبور خودروهای سنگین مانند کامیون و اتوبوس در این محور مواصلاتی ممنوع است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این محدودیت ترافیکی تا مرمت و ایمن‌سازی اولیه منطقه وجود دارد که احتمال می‌رود تا آخر فروردین‎ماه نیز ادامه داشته باشد.

نوری‌پور در مورد هزینه ساخت و مرمت دیواره نگهدارنده، یادآور شد: اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران با انتخاب پیمانکار، هزینه‌های مرمت را برآورد کرده است.

وی وضعیت تردد در این محور را روان دانست و گفت: پس از ترافیک‌های سنگین در ایام تعطیلات نوروز 94 که کندی شدید تردد را به‌همراه داشت، هم‌اکنون شاهد ترافیک روان و سهولت در رفت‌وآمدها از تهران به آمل و برعکس هستیم.

اداره راه

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text