پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

معاون گردشگری کشور: تقویم گردشگری مازندران تهیه شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مرتضی رحمانی موحد امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: مازندران در سال 93 میزبان حجم زیادی از مسافران بوده است به نحوی که در عید فطر امسال نیز شاهد حضور انبوه مسافران در این استان بوده ایم که می توان از این حیث عملکرد استان موفق و مثبت ارزیابی کرد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور بیان داشت: امروز نخستین جلسه استانی ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران برگزار شد تا تمهیدات لازم برای نوروز 94 پیشبینی و اجرایی شود.

رصد ظرفیت های گردشگری مازندران

رحمانی بیان داشت: مسائل و ظرفیت های گردشگری مازندران را در سازمان گردشگری کشور رصد می کنیم و با تبادل نظر با ریاست سازمان در استان اقدام به ارائه تجربیات سایر استان ها می کنیم.

معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: پس از بازدید رئیس جمهور از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور برای تامین امنیت گردشگران در جلسه شورای امنیت کشور، آیین نامه ارتقا امنیت گردشگران تصویب شدکه این نشان از عزم جدهی همه دستگاه های قوه مجریه و سایر دستگاه های خارج از دولت در توسعه صنعت گردشگری باشد.

رحمانی خطاب به مدیران شهرهای استان، گفت: مدیریت شهری یک تجربه بشری است که باید روز به روز بر حضور مردم و نقش آفرینی آنان در این حوزه افزوده شود. در حوزه گردشگری نیز تکیه بر روش های سنتی و مدیریت بر اساس آموخته های گذشته اکتفا نمی کند و باید از نقش و حضور مرد در این حوزه بهره برد.

وی با اعلام اینکه کمیته طبیعت گردی در سازمان میراث فرهنگی کشور راه اندازی شده است، افزود: مازندران با دارا بودن380 کیلومتر ساحل و مرز آبی از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دریایی بهره مند است. ضمن اینکه در ساماندهی سواحل باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد می توان در حوزه طبیعت گردی از این ظرفیت عظیم بهره برد.

واگذاری امور به بخش خصوصی

رحمانی با تاکید بر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری، افزود: واگذاری امور به بخش خصوصی و ارائه کنندگان خدمات سبب  ایجاد ارتباط بهتر بین آنان و استفاده کنندگان از خدمات می شود و بار مالی دولت را نیز کاهش می دهد.

معاون گردشگری کشور، افزود: گردشگری مازندران زود بازده است و باید در تخصیص اعتبارات ملی و استانی در اولویت قرار گیرد. همچنین معتقدیم وقتی استانی میزبان میلیون ها مسافر می باشد استان همجوار باید استان معین شود به به یاری استان میزبان آید، در ایامی که در پیک حضور گردشگران در این استان هستیم باید با تعیین شدن استان معین، مازندران را در میزبانی از گردشگران یاری کرد.

رحمانی گفت: تقویم گردشگری مازندران با توجه به مناسبت های بومی، دینی و ملی طراحی شود با طراحی این تقویم گردشگران می توانند به شکل موضوعی و هدفمند از مازندران بازدید و با توجه به آئیین های بومی می توان به آنها خدمات داد همچنان که در ایام ماه محرم عزاداری های استان زنجان به عنوان یک جاذبه مذهبی مطرح است.

وی بیان کرد: مازندران نگهبان دماوند بوده و ضمن حفاظت از این میراث ملی باید شراط استفاده های پژوهشی، گردشگری و ورزشی آن نیز فراهم شود لذا باید با نگاه ویژه به ظرفیت های دماوند از آن نیز باید محافظت کرد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text