یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان کشاورزی در مازندران برطرف شود

سید رمضان شجاعی در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: تشکل‌های کشاورزی را در قالب سازمان‌های مردم نهاد قلمداد می‌کنیم و واگذار کردن امور به تشکل‌های کشاورزی از مسائلی است که می‌تواند به جامعه مهندسی کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی کمک کند.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با داشتن 14 هزار عضو ظرفیت بالایی در تامین نیروهای انسانی کشورزی دارد و بهره‌گیری از این ظرفیت در راستای افزایش تولید و عینیت بخشی به نگاه‌های تئوری در حوزه کشاورزی می‌تواند در روند تولید موثر باشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: مازندران در زمینه کشاورزی سرآمد کشاورزی ایران بوده و با تعریف کار برای فارغ لتحصیلان جوان زمینه برای استفاده از توان عملی جوانان تحصیلکرده باید فراهم شود.

وی با اشاره به توانمندی مازندران در تولید محصولات کشاورزی، گفت: نیاز به برنامه‌ریزی و به کارگیری از ظرفیت‌ها در حوزه کشاورزی داریم.

شجاعی با تاکید بر ارزیابی مناسب در بهره‌گیری از توان مهندسان جوان کشاورزی، افزود: فارغ التحصیلان جویای کار کشاورزی بیشترین مراجعات را در مازندران تشکیل می‌دهد.

وی بر پر رنگ شدن نقش ترویج کشاورزی تاکید کرد و گفت: موفقیت‌های کشاورزی در رسانه‌ها بارها انعکاس یافته است اما سهم ناظران کشاورزی در تولیدات کشاورزی کمرنگ بوده است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text