دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

مشاوران املاک غیرمجاز قائمشهر تعیین تکلیف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، ایمان پویامهر ظهر امروز در جلسه جلوگیری از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، مهاجرت را عامل حاشیه‌نشینی و خوش‌نشینی در قائمشهر دانست و اظهار داشت: جامعه‌ای سالم است که در مسیر قانون حرکت کند و این قانون است که می‌تواند در مواجه با حاشیه‌نشین‌ها و خونشین‌ها برخورد قاطع داشته باشد.

وی با اشاره به توجه دولت در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی افزود: کارگروه مقابله و پیشگیری از زمین‌خواری و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در سال‌های گذشته وجود نداشت و این نشان از اهمیت این موضوع در دولت تدبیر و امید دارد.

پویامهر عنوان کرد: تعیین مرجع صدور پروانه ساختمانی و نظارت بر ساخت‌وسازها در قسمت‌های خارج از بافت روستایی که پیش از این بر عهده سازمان همیاری‌ها بود در حال حاضر برعهده بخشداری‌ها گذاشته شد که اقدامی در خور تحسین است و با این کار بخشداران دارای قدرت نظارتی و اجرایی بیشتری شدند.

این مسئول با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار قائمشهر در این باره گفت: اقدامات انجام شده تاکنون اگرچه چشمگیر و بی‌سابقه بوده اما کافی نیست و لازم است در ادامه این کار مهم، همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع، با همت و اهتمام بیشتر و با بسیج همه امکانات و نیروها در امر مبارزه با زمین‌خواری، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهرستان وارد شوند.

معاون فرماندار قائمشهر ادامه داد: تمام مشاور املاک‌های غیرمجاز باید تعیین تکلیف شوند و اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و فرماندهی انتظامی شهرستان باید نسبت به پلمب واحدهای غیرمجاز اقدام کنند.

پویامهر از تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا در حوزه خود، موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را جدی بگیرند و گزارش اقدامات خود را به صورت مرتب به این دبیرخانه ارسال کنند.

معاون فرماندار قائمشهر با اشاره به ضعف حوزه نظارتی جهاد کشاورزی پیشنهاد داد تا این نهاد با راه‌اندازی مرکز تلفن گویا از اهالی شهر و روستا بخواهد تخلفات ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی را گزارش کنند.

اجرای برنامه ده‌گردشی پلیس ساختمان در قائم‌شهر

در ادامه بخشدار مرکزی قائمشهر نیز گفت: کارکنان بخشداری و دهیاران تمام تلاش خود را در راستای جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت‌وسازهای غیر مجاز انجام می‌دهند.

حجت‌الله مولایی‌قرا با بیان اینکه در سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها، به دلیل نداشتن نیرو برخورد جدی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و خارج از بافت انجام نمی‌شد، عنوان کرد: با واگذاری اختیارات صدور پروانه ساختمانی خارج از بافت به بخشداری‌ها،بهتر می‌توان با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مقابله کرد.

مولایی‌قرا با اشاره به برنامه ده‌گردشی پلیس ساختمان در قائم‌شهر، هدف از تشکیل این برنامه را سرکشی از تمام مناطق روستایی و ارائه گزارش تخلفات به نهادهای ذی‌ربط اعلام کرد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text