سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

مرکز فوق تخصصی جراحی فک و صورت در بابل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل امشب در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز فوق تخصصی جراحی فک و صورت شمال کشور با اشاره به اینکه این مرکز با همکاری دانشکده دندانپزشکی افتتاح شد که حوزه فعالیت آن در بخش آموزشی و درمانی است، افزود: به سبب مراجعه‌های مختلف بیماران ترومای به دانشگاه شهید بهشتی بابل که در کنار ضایعات مختلف دچار ضایعات فک و صورت نیز هستند، درمان تخصصی و فوق‌تخصصی در این مرکز امری ضروری بود که با این هدف این مرکز در شمال کشور افتتاح شد.

 مظفر ربیعی با اشاره به اینکه بیشتر هزینه راه‌اندازی این مرکز به کمک بنیاد نیکوکاری سلامت با همکاری این دانشگاه پرداخت شد، یادآور شد: این مرکز گذشته از نیاز درمانی، نیاز آموزشی 11 دستیار مقاطع مختلف در این رشته را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: این مرکز دارای امکاناتی چون اتاق عمل، تجهیزات مجهز، بخش درمانی و 10 تخت است که قادر به رفع نیازهای استان است.

رئیس بخش جراحی فک و صورت بیمارستان شهید بهشتی بابل نیز در این مراسم اظهار کرد: با وجودی که فضای بیمارستان شهید بهشتی بابل نسبت به چند سال گذشته توسعه چندانی نداشته ولی با برنامه‌ریزی درست، فعالیت ارزنده‎ای در این بیمارستان صورت گرفته است.

رامین فروغی افزود: با ظرفیت‌های ارزنده این بیمارستان، استقرار اتاق عمل اختصاصی در این مرکز مورد انتظار است تا خدمات بیشتری به بیماران ارائه دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروزه با افزایش بیماران ضایعات دهان وجود چنین مرکزی امری ضروری بوده و نیازمند ارتقا دانش و تعامل گروهی است.

رئیس بخش جراحی فک و صورت بیمارستان شهید بهشتی بابل با اشاره به اینکه می‌خواهیم مطالعات پژوهشی را به مرحله تولید برسانیم، خاطرنشان کرد: این مرکز تنها مرکزی است که روی ایمپلنت‌های ویژه بیمار کار می‌کند و سعی داریم به کمک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مطالعات بنیادین را در این حوزه انجام دهیم.

فروغی خاطرنشان کرد: با اجرا طرح نوین نظام سلامت اخذ کد محصول و تهیه تجهیزات مورد نیاز برای این مرکز از دیگر برنامه‌های ما در این حوزه است.

فروغی گفت: در کشورهای پیشرفته برای درمان بیماران مبتلا به مفاصل گیج‌گاهی جهت اقدامات تشخیصی از روش آرتوسکوب به جای جراحی باز استفاده می‌شود که خواستار تهیه این تجهیزات در این مرکز هستیم.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text