چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

تدوین برنامه 5 ساله در مدیریت شهری آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، احمد منفرد امشب در پنجمین جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه شورای اسلامی این شهر، گفت: همه مسئولان باید در نظرشان برای کسب رضایت خداوند فعالیت داشته باشند.

وی با قدردانی از حضور همه اعضای شورای اسلامی شهر آمل برای انتخابات اعضای هیئت‌رئیسه، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و تصمیمات آن در امور شهری بسیار مهم و اثرگذار است هرچند نمی‌خواهیم به هیچ‌وجه با اخلال در فعالیت‌های‌شان خدشه‌ای در روند خدمت به مردم ایجاد شود.

منفرد تصریح کرد: باید اعضای شورای اسلامی شهر در روند توسعه شهری تلاش زیادی داشته باشند و با همکاری کارشناسان داخلی شورا و گروه کارشناسان شهری به فکر ایجاد شهری آباد و زیبا برای مردم باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با اعلام اینکه ترکیب اعضای شورای شهر آمل به لحاظ تخصص، تجربه و سن معقول است، ادامه داد: افراد زیادی در این بین با بیش از 20 سال تجربه مفید در امور دولتی می‌توانند موثر واقع شوند و حضور جوانان در کنار بزرگان با تجربه می‌تواند انتقال تجربیات سازنده را شامل شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه هم‌اکنون ترکیب شورای اسلامی شهر آمل همگون است، بیان کرد: باید در روند فعالیت شورا مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران در نظر باشد و نباید منافع شخصی مطرح شود زیرا باید مصلحت مردم و شهر لحاظ شود.

منفرد با اعلام توجه به تدوین سند توسعه، برنامه طرح جامع و برنامه پنج ساله در مدیریت شهری، گفت: کارهای مسئولان باید برنامه‌محور باشد همچنین از شورانشینان می‌خواهم تا در نخستین فرصت برنامه پنج ساله شهری را تدوین کرده و برای کارشان دورنما ترسیم کنند.

وی با مهم دانستن نظرات گروه‌های متخصص در توسعه شهر، افزود: برنامه سالانه باید در مجموعه برنامه‌های پنج ساله شورا جای گیرد.

منفرد با تاکید بر اینکه باید شورای شهر دارای برنامه مصوب باشد و در راه رسیدن به اهداف متعالی گام بردارد، خاطرنشان کرد: باید ساز و کار لازم برای تحقق اهداف‌مان در شهر فراهم شود.

* زمینه جذب و شناسایی سرمایه‌گذاران در آمل فراهم شود

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با اشاره به اینکه باید ظرفیت شهر شناسایی شود، گفت: آمل از شهرهای بزرگ در زمینه تاریخی، فرهنگی، مذهبی، دینی، فلسفی و سیاسی است و از قدیمی‌ترین شهرهای ایران اسلامی محسوب می‌شود البته در این شهرستان مقطعی از زمان را سراغ نداریم که از این دیار در جهان اسلام و مکتب تشیع مرجع تقلید ایفای نقش نکنند.

این مسئول اظهار کرد: این شهرستان به لحاظ تقدیم شهدا و سرداران شهید در دفاع مقدس و حضور جانبازان، رزمندگان و ایثارگران نسبت به جمعیت دارای رتبه شاخص کشور است.

منفرد از مسئولان خواست تا در طرح‌ها و نمادهای شهری علاوه بر چهره‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی، نماد شهدا و سرداران شهید بیشتر بهره‌گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه آمل نباید تنها معبری برای عبور مسافران لحاظ شود، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا مسافران به‌جای توقف چند ساعته در آمل به مدت حدود 24 ساعت از فضاهای موجود بازدید کرده و بهره‌مند شوند چرا که با این میانگین توقف، سودآوری بیشتری حاصل می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با اشاره به اینکه باید به فکر تقویت زیرساخت‌های ضعیف گردشگری در آمل باشیم، گفت: این شهر فاقد هتل مجهز، مکان پذیرایی و گردشگری برای مسافران به تعداد بالا است و باید برای شناسایی، بسترسازی، زمینه‌سازی و جذب سرمایه‌گذاران آملی داخل و خارج از کشور که علاقه‌مند به فعالیت و توسعه عرصه‌های مختلف شهر هستند بهره‌گیری شود.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text