سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

مدیرکل شوراهای استانداری مازندران: ۴۰۰ پروژه روستایی مازندران هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، جان الله عبدی امروز در حاشیه بازدید از روستاهای بخش مرکزی بابلسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بالغ بر 400 پروژه روستایی همزمان با هفته دولت در دهیاری های استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه یکی از ترفندها و رویکردهای دشمنان، ناکارآمد جلوه دادن نظام و نا امید کردن مردم از نظام و انقلاب است، افزود: هفته دولت فرصتی بسیار مناسب برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

عبدی درباره توسعه اشتغال روستایی، تصریح کرد: در بحث توسعه روستایی یکی از برنامه های دولت تأکید در جهت توسعه اشتغال روستایی، افزایش درآمد خانوارها و حفظ وضعیت موجود در روستاها است.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از طرح های اشتغال زایی بزرگ در روستاها به دلیل عدم بضاعت مالی روستاییان، دهیاران و سرمایه گذار روستایی با مشکل مواجه می شود، گفت: مهم ترین رویکرد دفتر امور روستایی استانداری در بحث توسعه روستایی، اشتغال خانوار روستایی است.

عبدی با اشاره به اینکه طرح اشتغال خانوار روستایی در تعدادی از روستاهای استان به صورت پایلوت در زمینه های کشاورزی، خیاطی، پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی و پرورش قارچ در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: یکی از روستاهایی که این طرح به صورت پایلوت در آن اجرا شده روستای ورازان، شهرستان نور بوده که حدود 35 کارگاه خیاطی در آنجا مشغول به کار بوده و از وضعیت خوبی نیز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف امور روستایی استانداری مازندران ارتقا فرصت های شغلی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در روستاها است، ابراز امیدواری کرد: با تقویت فرصت های شغلی در روستاها می توان ضمن جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها برای مهاجرت معکوس نیز گام بسیار مهمی برداشت.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text