شنبه 15 اردیبهشت 1403

مازندران مشکل کیفیت آب ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله ذاکری بعد از ظهر یکشنبه در جمع مسئولان شهرستان محمودآباد اظهار داشت: فاز اول حذف آهن را در شهرمحمودآباد انجام دادیم و۷۰ لیتر آب بدون آهن وارد شبکه می شود.

وی افزود: از لحاظ استاندارد مشکل نداریم وتلاش داریم آب باکیفیت تحویل مردم دهیم.

ذاکری با اعلام مشکل آب در سرخ رود افزود: قبلا آب این شهر از بالا دست تامین می شد و درحال حاضر با کمک نماینده شهرستان و همکاران آبفای روستایی۲۷ لیتر آب برای سرخ رود تامین و۲۸۰۰ مشترک در این شهر داریم.

وی یادآور شد: برای حل مشکل آب سرخ رود نیاز به ۲۳ میلیارد تومان اعتبار داریم وبرای حل مشکل سرخ رودباید ۱۸ کیلومتر بالاتر چند حلقه چاه حفر شودتا نزدیک به ۶۰-۷۰ لیتر آب اضافه کنیم.

ذاکری یکی دیگر از راه حلها را استفاده از آب دریا نامید واضافه کرد: الان برای آب گلوگاه با دستگاه آب شیرین کن از آب دریا استفاده می شود و مطالعات آن انجام شد تا از آب دریا برای سرخ رود استفاده کنیم.

وی بابیان انکه ۹۰ درصد منابع ما از سفره های آبهای زیرزمینی است اظهار داشت: زیرساختهای استان در بخش آب وفاضلاب پایین تر ازمتوسط میانگین کشوری است و روز به روزآبهای ما بسمت شوری م یرود.

مدیرعامل آبفای مازندران، گفت: مازندران را به ۱۰ مجتمع تقسیم کردیم تا ازآبهای سطحی استفاده شود و اکنون ۸-۷ درصدآبهای سطحی مهار می شود و لازم است نمایندگان کمک کنند تا این میزان به ۸۰-۷۰ درصد برسد.

ذاکری نرم فاضلاب درکشور را ۴۵-۴۰ درصد اعلام وافزود: دراستان برخورداری ما ازفاضلاب ۱۰ درصد است.

عبدالهی مدیرعامل آبفار مازندران نیز بابیان اینکه ما بدلیل گردشگری بودن و جمعیت چند برابری درایام پیک مصرف مشکل آب داریم اظهارداشت: ازلحاظ کیفیت آب زیرزمینی خوبی درمحمودآباد نداریم وباید آب راازشهرهای مجاور منتقل که کار بسیار سختی است.

وی افزود: بهترین تاسیسات آبفای روستایی را در محمودآباد داریم واین شهر پایلوت سیستم حذف کلر است

وی گفت: .از ۲۰ ایستگاه آب ژاول ۱۴ ایستگاه دراین شهراست وچهار پکیج حذف آهن ومنگنز داریم و۴ پکیج دیگر در سال مالی جدید انجام می شود.

عبداللهی یادآور شد: ۱۳.۵ کیلومترخط شبکه وانتقال راعوض کردیم وهر چند درصدبرخورداری مازندران پایین تر از کشور است ولی محمودآباد ازمتوسط کشوری بالاتر است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text