دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

مازندران با هوای بارانی به استقبال سال جدید می رود

جدول پیش بینی هفت روزه این اداره کل نشان می دهد که استان مازندران طی روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته 27 و 28 اسفند ماه هوای بارانی و سردی را پیش رو خواهد داشت و این وضعیت جوی تا روز آخر سال 97 در این استان مستقر خواهد بود .
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : هوای استان امروز و فردا صاف و همراه با افزایش دماست .
ابراهیم تاکامی افزود : افزایش دما که در مناطق شرقی و مرکزی بیشتر از مناطق غربی استان است بین چهار تا 12 درجه خواهد بود ، به طوری که دمای هوای مناطق غربی مازندران از 12 درجه سانتی گراد طی روز جاری به 16 درجه و مناطق مرکزی و شرقی از 13 به 24 درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت .
کارشناس پیش بینی هوای مازندران از ورود سامانه بارشی و سرد از اواخر فردا یکشنبه به این استان خبر داد و گفت : این سامانه که از غرب مازندران وارد استان می شود به صورت بارش باران در مناطق جلگه ای همراه با وزش شدید باد است .
وی شرایط جوی ارتفاعات مازندران در این زمان را برفی اعلام کرد و افزود : روز سه شنبه 28 اسفند ماه از شدت بارش ها کاسته می شود و از روز چهارشنبه به تدریج شاهد خروج این سامانه بارشی و سرد از استان خواهیم بود .
تاکامی گفت : بر اساس نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود که در روز پنجشنبه و جمعه این هفته همزمان با روزهای نخست سال جدید هوای استان صاف باشد که با افزایش دما همراه خواهد شد.
هم اکنون هوای ساری مرکز استان مازندران نیمه ابری است و کمینه و بیشینه دمای این شهر برای امروز هم 8 و 14 درجه سانتی گراد پیش بینی شده است .

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text