دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

مازندران بالاترین رتبه چاقی کودکان کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، اسماعیل محمودیان بعد از ظهر امروز در همایش کودک سالم و تکامل در سالن ارشاد نکا، اظهار داشت: مراقبت از کودکان و برآوردن نیازهای اولیه آنها در سال‌های نخست زندگی، ترغیب و تشویق والدین به تعلیم فرزندان از مسائل مهمی است که در کنار تغذیه سالم باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: همه کودکان در زمان کودکی دارای خواسته‌ها و نیازهایی هستند که باید به خواسته‌های منطقی کودکان پاسخ داده شود، اما باید توجه داشته باشیم که  توجه بیش از حد به خواسته‌های کودکان موجب می‌شود تا آنها تربیت درستی نداشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اینکه کودکان ما به غذای سالم برای رشد و نمو نیاز دارند، یادآور شد: باید غذای قوی و مناسب در هر دوره‌ای برای کودکان فراهم شود تا پرورش و تغذیه کودکان براساس الگوهای دینی و اسلامی باشد.

این مسئول از کودکان به عنوان آینده‌سازان این مملکت نام برد که توجه به تغذیه و پرورش آنان مهم‌ترین وظیفه والدین است.

محمودیان با اشاره به اینکه مرکز بهداشت برای سلامت جسمی کودکان و نوجوانان در طول سال برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند، اضافه کرد: خانواده‌ها نیز باید با برگزاری برنامه‌های شهرستانی، فرهنگ تغذیه مناسب را برای کودکان اجرایی کنند.

این مسئول عنوان داشت: با توجه به افزایش بروز بیماری‌های قندی، فشار خون، قلبی و عروقی در جامعه، باید فرزندان‌مان از همان کودکی با طعم‌های مختلف آشنا شوند و همچنین نوع تغذیه مناسب را از همان کودکی برای کودک ایجاد کنیم و کودکان نباید از غذاهای شور و چرب استفاده کنند، در اینصورت در بزرگسالی با مشکل روبرو می‌شوند.

وی در ادامه چنین توضیح داد: غذاهای فست‌فودی و تنقلاتی همچون «چیپس» و «پفک» برای کودکان زیان‌آور است و باید والدین با برنامه‌ریزی، وعده‌های غذایی سالم و مقوی را جایگزین تنقلات کنند.

به گزارش فارس؛ برگزاری دوره‌های تخصصی بهداشت روان و تکامل کودک، آموزش غربالگری و آموزش تکامل کودکان، مشاوره ژنتیک، تغذیه، ورزش و فعالیت‌های بدنی و تکامل کودک و … از جمله بحث‌های تخصصی انجام شده در این همایش بود.

کودک چاق

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text