پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فعالیت سامانه های هوشمند در راه های استان مازندران

تعداد 327 تخلف سرعت لحظه ای و 163 تخلف سرعت متوسط از وسایل نقلیه عبوری در طول ایام طرح نوروزی (25 اسفند ماه لغایت 15 فروردین ماه سالجاری ) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران ،محسن هاشمي ،سرپرست مركز مديريت راه هاي استان مازندران با بيان خبر فوق گفت:در ایام طرح نوروزی سال 1395 استان مازندران با ثبت بیش از 25 میلیون تردد سومين استان پرتردد كشور بعد از استانهای تهران و البرز بوده است. در این مدت متوسط تردد ساعتی در کل محورهای استان بیش از 55 هزار تردد بوده است.

وي افزود:در طول اين مدت محورهای ساری-قائمشهر و برگشت، آمل – محمود آباد و بابلسر- فریدونکنار پرتردد ترین محورهای استان بوده اند،همچنین بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین از محورهای ساری-قائمشهر، بابل- قائمشهر، بزرگراه بابل-آمل و محور سوادکوه انجام شده است .

هاشمي تصريح كرد:امسال گردشگران بيشتري وارد استان مازندران شده اند به نحوي كه در اين مدت تردد ثبت شده در دروازه هاي ورودي استان در حدود 5/1 ميليون تردد بوده است كه حاكي از رشد 4 درصدي است. همچنین با ثبت بیش از 25 میلیون تردد در کل محورهای دروني استان شاهد رشديك درصد ي تردد در اين بخش نسبت به سال گذشته بوده ايم.

سرپرست مركز مديريت راه هاي استان مازندران خاطر نشان كرد:در ایام طرح نوروزی سال 95 مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و پایانه با ارائه گزارشات روزانه از تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی و درونی استان و ارائه آن به نهادهای مرتبط چون استانداری، گردشگری، راه و شهرسازی، پلیس راه و ستاد تسهیلات سفر استان سعی بر کمک به برنامه ریزی و اقدامات لازم در راستای سهولت و امنیت سفر هم استانی های گرامی و مسافرین محترم داشته است .

وي افزود:همچنین این مرکز در ایام طرح نوروزی با ارسال بیش از 150 پیامک از مهمترین وقایع ترافیکی، جوی و انسدادها و محدودیت ها به نهاد ها و مقامات مسئول استان سعی بر سرعت بخشیدن به اقدامات لازم و به موقع در خصوص شرایط و وقایع داشته است.

گفتني است:مرکز مدیریت راه ها در ایام طرح نوروزی سال 1395 نهایت اهتمام را در برخط نگه داشتن و صحت عملکرد سامانه های هوشمند خود نموده است به نحوی که 70 دستگاه ترددشمار و 45 دوربین نظارت تصویری این اداره کل بیش از 95 درصد کارکرد زمانی داشته اند. همچنین سامانه های ثبت تخلف سرعت در محورهای بزرگراهی به طور تمام وقت و به طور دقیق نسبت به کنترل و ثبت تخلفات سرعت اقدام نموده که در این مدت تعداد 327 تخلف سرعت لحظه ای و 163 تخلف سرعت متوسط از وسایل نقلیه عبوری ثبت شده است،همچنین علاوه بر تابلوهای اطلاع رسانی پیام متغیر، تعداد دو عدد تابلوی ترافیک نمای برخط در تمامی ساعات شبانه روز به نمایش کیفیت تردد و شلوغی جاده های مواصلاتی استان مشغول بوده و اطلاعات خوبی را جهت برنامه ریزی سفر به مسافران عزیز شرق و غرب استان داده اند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text