دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

فروش 28 میلیارد ریال صنایع دستی در مازندران

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران از فروش 28 میلیارد ریال اقلام صنایع دستی از 13 نمایشگاه‌های استان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، علی ماهفروزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی امسالا کاملا کیفی برگزار شد، افزود: در حال حاضر مردم در سفرها به دیدن اماکن تاریخی و مناطق گردشگری می‌روند.

وی بیان کرد: 488 هزار نفر از نمایشگاه‌های صنایع دستی استان بازدید کردند و 28 میلیارد ریال خرید انجام شد. در نوروز امسال به ازای هر نفر بازدید کننده از فروشگاه‌های صنایع دستی مازندران 6000 تومان خرید انجام شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران تصریح کرد: شهرهای، نوشهر، ساری، رامسر و چالوس و سلمان شهر به ترتیب بیشترین فروش صنایع دستی را داشتند. 13 نمایشگاه در استان برپا شد که 8 نمایشگاه استانی و 5 نمایشگاه به صورت ملی بود.

ماهفروزی با بیان اینکه در سال گذشته از مجموع نمایشگاه‌های صنایع دستی یک میلیارد و 200 میلیون ریال خرید انجام شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد نمایشگاه در سال جاری بیشتر شد خرید صنایع دستی نیز افزایش داشته است.

وی به حرفه‌ای شدن هتلداری تاکید کرد و افزود: در گردشگری باید حرفه‌ای تر عمل کنیم تا اقتصاد ناشی از گردشگری هم بیش از پیش فعال شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text