دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

عملیات توسعه جنگل در 200 هکتار از اراضی کجور درحال اجرا است

‘مهرداد خزایی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این طرح توسعه جنگل بیش از 20 روز است که با مشخص شدن پیمانکاران در مناطق دشت نظیر و ناصر آباد کجور در حال اجرا است که تا قبل از پایان سال به اتمام خواهد رسید و بعد از آن موضوع آبیاری و حفاظت از آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: انواع نهال از جمله درختان سوزنی برگ، سرو و بلوط در این پروژه جنگل کاری درحال کاشت است.

خزایی با اشاره به اجرای 14 فقره احکام قلع و قمع با هدف حفظ منابع ملی، افزود: 39 هزارمتر مربع که به صورت دیوار چینی، انبار و فنس برخورد و آزاد سازی صورت گرفت که بیشتر در مناطق پایین دست و جلگه بود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: با اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور بیش از 81 هکتار از اراضی منابع طبیعی در سال جاری در شهرستان چالوس خلع ید شد.

خزایی خاطرنشان کرد: در سال 93 سه پرونده در مراجع قضایی شهرستان تشکیل شد که نسبت به سال گذشته که حدود هشت مورد بود کاهش شدید را نشان می دهد که بیانگر حمایت ها و پی گیرهای مطلوبی از نحوه برخورد با متخلفان تصرف اراضی ملی با هماهنگی دستگاههای متولی امر به ویژه دستگاه قضایی است.

وی اظهار داشت: در سال 94 اعتبار ملی در حوزه آبخیزداری چالوس رود در نظر گرفته شده است که شامل مدیریت پایدار مرتع، ترویج و توانمندسازی تشکل ها و جوامع محلی در حفظ و احیاء منابع طبیعی، ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات، صیانت از جنگل ها، تامین و تجهیزات یگان حفاظت است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس تصرف اراضی را از دغدغه های موجود در شهرستان چالوس عنوان کرد و از مردم خواست با مشاهده هر گونه تصرف اراضی ملی و ساحلی در هر ساعت از شبانه روز موضوع را با شماره تلفن 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.

حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می شود

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text