پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

طغیان رودخانه بابلرود و آب‌گرفتکی پل‌ قدیمی بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، بارندگی روز گذشته موجب طغیان رودخانه بابلرود و آبگرفتگی پل محمدحسن‌خان از پل‌های قدیمی شهرستان بابل شده است.

معاون عمرانی فرماندار بابل در این باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان بابل اظهار کرد: به سبب بارندگی مستمر در 48 ساعت گذشته آب سد البرز که گنجایش مفید آن 15 متر مکعب در ثانیه یعنی یک‌هزار و 500 لیتر در ثانیه است از حد مجاز بیشتر شده و آب سد لبریز شده است.

جعفر آقاجان‌نتاج با اشاره به اینکه بالا بودن سطح آب شهرستان بابل از یک طرف و سرریز شدن سد البرز به سبب افزایش آب سد سبب طغیان رودخانه‌ها شد، تصریح کرد: چون آب رودخانه‌ها وارد رودخانه بابلرود شده و مسیر آن نیز از پل محمدحسن‌خان به سمت دریاست، لذا این افزایش آب سبب سرریز شدن آب پل محمدحسن‌خان در مسیر اطراف پل شده و با وجودی که خسارت جانی نداشته، سبب خسارت مالی در حوزه ریزش دیوار پل، خرابی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، آبگرفتگی زمین کشاورزی و باغات مسیر شده که میزان آن در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، پل محمدحسن‌خان به دلیل طغیان رودخانه سبب آبگرفتگی حاشیه جاده ساحلی در شهرک شهید چمران و همچنین ترافیک شدید سر پل محمدحسن‌خان در محور بابل به سمت روستاهای اطراف شد که با فروکش کردن آب در حوالی ظهر این ترافیک برطرف شد.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text