یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

طرح ۱۱۰۱۲۰ با همکاری مسافران اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جعفر محمدنژاد صبح امروز در افتتاحیه طرح سامانه پیامکی 110120 کشور که به صورت پایلوت در مازندران به اجرا درآمد، در جمع کارکنان پایانه مسافربری غرب مازندران اظهار داشت: این طرح در گذشته در اتوبوس‌های شهری اجرا شده و مردم نیز استقبال خوبی داشتند.

وی بیان داشت: اکنون و با تصمیم پلیس راه کشور، این طرح در تمامی خودروهای سواری، میدل‌باس‌ها و اتوبوس‌های بین شهری قابل اجرا است که استان مازندران آغاز کننده آن است و بنا بر اعلام پلیس راه کشور طرح مذکور باید تا ابتدای مهر در سراسر کشور  اجرا شود.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه با اجرای این قبیل طرح‌ها 50 درصد کاهش تصادف در حمل و نقل مازندران داشتیم، گفت: برای سالم به مقصد رسیدن راننده و مسافر توجه به هر دو نیاز است، در طرح 110120 به همکاری بیشتر مسافران نیاز داریم.

وی تصریح کرد: پلیس راه قصد ندارد که از رانندگان‌مچ‌گیری کند بلکه هدفش جلب مشارکت مردمی برای افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات یعنی سلامت جان، حفظ سرمایه و آبروی افراد است.

جعفر محمدنژاد درباره جزئیات سامانه پیامکی 110120، گفت: در خودروهای سواری، اتوبوس‌ها و میدل‌باس‌ها به ترتیب دو،چهار  و 6 برچسب به صورت اطلاعیه نصب می‌شود که حاوی هفت کد گزارشی است، مسافران برای اعلام گزارش به سامانه پیامکی باید ابتدا شماره پلاک اتوبوس، محل تخلف، کد گزارش و مقصد سفر را ذکر کنند.

وی تصریح کرد: ارسال پیامک باید به زبان فارسی باشد و شماره پلاک خودروی مورد نظر باید بدون فاصله بین اعداد و یا حروف ذکر شود. (مانند 33ایران345ع14)

رئیس پلیس راه مازندران در پایان گفت: مشخصات پیامک ارسالی باید کامل باشد تا سریع‌تر به نزدیک‌ترین پاسگاه پلیس راه اطلاع داده شده و با راننده متخلف برخورد شود.

در ادامه این طرح، توسط علی کوچکی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راه مازندران، برچسب‌های طرح 110120 به صورت نمادین در یک سواری و یک میدل‌باس نصب شد.

همچنین با همکاری رمضان‌علی بابایی مدیرعامل شرکت«کوثر» ساری، و کارکنان پایانه مسافربری غرب مازندران، برچسب‌های طرح 110120 بر روی سواری‌ها، میدل‌باس‌ها و اتوبوس‌های این پایانه نیز نصب شد تا مازندران پیشتاز اجرای طرح جدید پلیس راه کشور باشد.

به گزارش فارس، کدهای هفت‌گانه طرح 110120 عبارتند از:

کد1: صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی

کد 2: عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی

کد 3: خستگی و خواب آلودگی راننده

کد 4: رانندگی خطرناک(سرعت غیر متعارف یا سبقت نابهنگام)

کد 5: اشکالات فنی خودرو که ادامه سفر را با خطر مواجه می‌کند. (مانند نقص ترمز، نقص چراغ‌ها، نقص برف پاک‌کن)

کد 6: عدم توقف برای فریضه نماز

کد7: تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930601000765#sthash.kxVWIUqj.dpuf

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text