جمعه 14 اردیبهشت 1403

طرح زمستانی پلیس راه در جاده های مازندران آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در اجرای این طرح جمعیت هلال احمر ، اورژانس 115 ، حمل و نقل و پایانه ها و راه و شهر سازی همکاری دارند .
33 گروه راهداری ، 248 دستگاه خودرو به همراه تجهیزات امداد و نجات و 520 نیروی ورزیده در اجرای این طرح که تا پانزدهم فروردین سال آینده ادامه دارد ، به کار گرفته شده است .
معاون امور عمرانی استاندار مازندران در آئین آغاز اجرای طرح زمستانی پلیس راه مازندران در گفت و گو با خبرنگاران بر لزوم توجه مردم به توصیه های پلیس راه تاکید کرد و گفت : تمامی امکانات و تجهیزات امداد و نجات در محورهای کوهستانی و حساس استان مستقر شده است.
علی نبیان از همکاری جمعیت هلال احمر ، پلیس راه ، اورژانس 115 و راه و شهرسازی استان مازندران قدردانی کرد و ادامه داد : با توجه به پیش بینی هواشناسی در باره وقوع پدیده النینو ، آمادگی گروههای مختلف امداد و نجات جاده ای استان چند برابر شده است.
وی استان مازندران را مقصد گردشگران و مسافران در پایان هفته در تمام فصول دانست و بیان داشت : با توجه به اینکه هنوز بسیاری از پروژه های تعریض و چهار بانده کردن محورهای مواصلاتی هراز، کندوان و سوادکوه به اتمام نرسیده است، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توصیه پلیس راه در باره ایمنی خودرو و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی ضروری است.
** پروژه های راه سازی در شریان های اصلی مازندران متوقف می شود
مدیرکل راه و شهر سازی مازندران نیز به خبرنگاران گفت : اجرای پروژه هایی که در مسیر جاده های اصلی قرار دارند در فصل زمستان تعطیل می شود.
حیدر نوروزی با بیان اینکه راهداری مازندران امسال با تجهیزات و امکانات پیشرفته تری در طرح زمستانی جاده های استان حضور پیدا کرده است ، افزود : نمک و خودروهای نمک پاش و برف روب نیز آماده ارائه خدمات در روزهای برفی و یخبندان هستند.
سرهنگ جعفر محمد نژاد فرمانده پلیس راه مازندران نیز بر لزوم متوقف کردن سفرهای غیر ضروری و عبور از محورهای کوهستانی تاکید کرد و گفت : اگر شهروندان به مقررات راهنمایی و رانندگی توجه کنند، خطرات ناشی از تصادفات در روزهای برفی و یخبندان کم می شود.
وی از همکاری راه و شهر سازی ،راهداری ، هلال احمر و اورژانس مازندران در عملیات امداد و نجات در محورهای کوهستانی قدر دانی کرد و افزود : امسال دو برف و یخبندان سنگینی در استان شاهد بوده ایم که با مشارکت همه دستگاههای خدمات رسان ، مسافر در راه مانده ای نداشته ایم.
مازندران 10 هزارو 700کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text