دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

طرح جامع سواحل مرکز مازندران اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرمانداری ساری، جواد واحدی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل مرکز استان اظهار داشت: سالانه درصد مسافران و گردشگران برای استفاده از دریا به شهرهای شمالی سفر می‌کنند، بنابراین باید برای توسعه طرح‌های سالم‌سازی دریا در این مناطق با یک نگرش دقیق، تلاش بیشتری شود.

وی، هدف اصلی اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا تکریم گردشگران و مسافران و ایجاد مکانی مناسب و شایسته مسافران برای استفاده از فرصت و نعمت دریا و سواحل برشمرد و افزود: متاسفانه در کشور ما نگاه‌ها در این حوزه جزیره ای بوده و نهادهای مختلف نظیر سازمان بنادر، محیط زیست، وزارت نیرو، نهادهای امنیتی و انتظامی نگاه خاصی به دریا و محیط زیست دارند در حالی که اگر یک نگاه جامع و یکپارچه وجود داشته باشد، می‌تواند به یک نقشه جامع منتهی شود.

رئیس ستاد ساماندهی سواحل شهرستان ساری افزود: تنها با شناخت مشکلات اساسی مربوط به سواحل و برنامه‌ریزی بر اساس منطق آمایش سرزمین و اصول توسعه پایدار، می‌توان بر مشکلات مناطق ساحلی فائق آمد.

فرماندار مرکز استان تاکید کرد: جدای از کاستی‌ها و نارسایی‌ها در راستای اجرای طرح‌ها، لازم است که ریشه‌های اصلی موانع موفقیت‌ها و دلایل این مشکلات شناسایی شود با کارشناسی دقیق محیطی، بتوان طرح‎های تأثیرگذار ارائه داد.

واحدی افزود: طرح‌های سالم‌سازی، فرصتی برای ایجاد اشتغال بوده که متاسفانه در سالیان گذشته از فرصت‌های موجود به خوبی استفاده نشده است.

وی بیان کرد: در مدیریت یکپارچه و با نظارت و بازرسی نواقص و نیازمندی شهرستان و طرح ساماندهی سواحل دریا جمع آوری تا در جلسه مشترک با مسئولان تصمیم گیری شود.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text