جمعه 14 اردیبهشت 1403

صادرات 6 هزار تنی مرکبات قائم‌شهر به روسیه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: تاکنون 6 هزار تن مرکبات از شهرستان قائم‌شهر به کشور روسیه صادر شده و امیدواریم این میزان صادرات افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، فرزین فرهادی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دولت برای تأمین منافع روستاییان تلاش می‌کند، اظهار کرد: امسال دولت برای تأمین نیروی انسانی در جهاد کشاورزی 500 کارشناس را که سابقه فعالیت در جهاد و در زمینه نظارت در پهنه‌های مختلف شهرستان را داشتند به کارگیری کرد.

وی با بیان این‌که امسال شهرستان در بخش تولید در چهار حوزه سهمیه 21 را در بخش زراعی و صیفی به دست آورد، افزود: تاکنون 6 هزار تن مرکبات از شهرستان قائم‌شهر به کشور روسیه صادر شده و امیدواریم این میزان صادرات افزایش پیدا کند.

فرهادی اعتبارات امسال را دارای جهش چشمگیری دانست و گفت: در این زمینه نیز نمایندگان برای جذب اعتبارات لازم تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند.

وی با اشاره به این‌که در سال جاری 5 طرح در زمینه دو کانال لاینینگ و هم‌چنین 2 پروژه تولیدی پرورش گل و گیاه زینتی و نیز یک واحد سردخانه و سورتینگ افتتاح می‌شود، تصریح کرد: اجرای طرح‌های تجهیز، نوسازی و اراضی کشاورزی شهرستان قائم‌شهر امسال نیز در روستاهای آهنگرکلاه، دوک، پرچینک، ریکنده، نوکلا و دیوکلا و نیز پروژه تجهیز و نوسازی اراضی انجام می‌شود.

مدیرجهادکشاورزی قائم‌شهر با با بیان اینکه راندمان آب را باید در بخش کشاورزی بهبود بخشید، عنوان کرد: بخش عمده منافع آب به شکل مجاز و غیرمجاز برداشت بی‌رویه می‌شود، بنابراین در بلند مدت می‌تواند خاک را دچار آسیب کند، بنابراین هم خاک و آب دچار آسیب می‌شود و هم تولید را دچار اختلال می‌کند.

فرهادی نفش دولت را در اجرای طرح‌های قطره‌ای و تحت فشار سیستم نوین آبیاری باغات مثبت ارزیابی کرد و گفت: باغداران متقاضی می‌توانند با ثبت‌نام در سایت مربوطه از مزایای احداث سیستم آبیاری قطره‌ای در باغات استفاده کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به این‌که امسال 130 شکایت در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز گزارش شد، ادامه داد: تاکنون 10 مورد قلع و قمع در تغییر کاربری غیرمجاز انجام و از ساخت و ساز غیرمجاز 85 واحد جلوگیری شده و جهادکشاورزی با کمک دهیاران و سامانه 131، آمادگی کامل برای برخورد با متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی را دارد.

همچنین معاون اجرایی و فنی اداره جهادکشاورزی قائم‌شهر تاکید کرد: مهم‌ترین معضل در بخش کشاورزی در خصوص سموم، کنترل و ساماندهی فروشندگان مجاز و غیرمجاز و مشکلات موجود در این بخش است و فروشندگان سموم بدون مجوز امکان فروش ندارند.

علی شعبانی از پلمب 15 سورتینگ غیرمجاز در شهرستان خبر داد و گفت: این سورتینگ های غیر مجاز بر صادرات پرتقال اثرات منفی دارد و همچنین می تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد.

وی در خصوص تأمین کودهای پاییزه و بهار یادآور شد: برنامه ریزی های لازم برای تأمین کود کشاورزان انجام شد و کود به اندازه کافی در انبارها موجود است و کشاورزان با ارایه کارت ملی می توانند کود لازم را دریافت کنند.

شعبانی از ارایه بذر اصلاح شده به میزان دو هزار هکتار از زمین های کشاورزی برای کشت دوم خبر داد و گفت: امسال کشت کلزا به عنوان کشت دوم چهار برابر افزایش یافت.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text