چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

شکارچی متخلف مرال در چالوس بازداشت شد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست مازندران شکارچی متخلف که اقدام به شکار ناجوانمردانه یک راس مرال در فصل مستی گوزنها نموده با همکاری دوستداران محیط زیست و تلاش مامورین حفاظت محیط زیست چالوس دستگیر که در بازدید از منزل وی در مرزن آباد مقداری گوشت شکار مربوط به لاشه یک راس مرال کشف و ضبط گردید و پرونده تنظیمی تحویل مراجع قضایی شد.
لازم بذکر است از اواسط شهریور تا اواسط مهرماه فصل گاوبانگی یا مستی مرالها بوده که متاسفانه عده ای از افراد سودجو با تقلید صدای گوزن نر و جلب توجه حیوان اقدام به شکار مرال می نمایند، به همین دلیل محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست مازندران با برپایی چادر در کلیه مناطق جنگلی استان از این گونه با ارزش حفاظت می نمایند.
همچنین مامورین پر تلاش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور موفق شدند 4 شکارچی متخلف را در فصل گاوبانگی در ارتفاعات 2300 متری منطقه فیل بند اسپی لد از زیستگاههای مرال پس از چندین ساعت تلاش و تعقیب و گریز متخلفین بصورت غافلگیرانه دستگیر نمایند.
از این متخلفین 4 قبضه اسلحه شکاری که سه قبضه اسلحه قاچاق و یک قبضه اسلحه غیرمجاز می باشدکشف و ضبط گردیدکه با تنظیم صورتجلسه تخلف به مقامات قضایی معرفی شدند.
مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور همچنین با همکاری نیروی انتظامی بلده حین گشت وکنترل وبازدید در منطقه یالرود موفق به کشف وضبط دو قبضه اسلحه غیرمجاز(یک قبضه 5 تیر،یک قبضه تک لول ساچمه زن)شدند ومتخلفین نیز تحویل نیروی انتظامی بلده شدند

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text