پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403

شورای نظارتی درستی در تئاتر مازندران وجود ندارد/ فقدان سالن تخصصی تئاتر در چالوس

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام تشکر که با نمایش دختر یانکی در شبهای اخیر در سینما جهان نمای چالوس به اجرای نمایش می پردازد، عصر دوشنبه در نشست خبری این نمایش در چالوس، شورای نظارت تئاتر مازندران را افرادی غیرمتخصص و غیرکارآمد خواند.

کارگردان تئاتر دختر یانکی گفت: در شورای نظارت تئاترمازندران افراد غیر متخصص وجود دارند و تئاتر مازندران به خاطر وجود نیروهای غیرکارآمد و متخصص در شورای فرهنگ تئاتر موفق نیست و نیروهای انسانی موفق، کارامد و کارگردانان موفق مجبور به خانه نشینی شدند و امیدوارند در دولت جدید با توجه به اتفاقات خوب کسانی روی کار بیاییند که از اهالی تئاتر باشند تا حرف حساب خانواده تئاتر را درک کنند.

وی با اشاره به اجرای تئاتر دختر یانکی گفت: این تئاتر 33 بار در تهران به اجرا درآمد و در شهرهای مختلفی چون شیراز ، بابل و چالوس به اجرا درآمده و از گرگان، اراک، رشت، مشهد و شیراز دعوتنامه برای اجرا داریم که تا پایان مهر ماه انجام می شود.

بهنام تشکر بازیگر تئاتر دختر یانکی نیز گفت: با دعوت از گروه های تهرانی به شهرستان باعث رشد بیشتر تئاتر در شهرستانها می شود و باید مسئولان شورای هر استان این ترس را از دل خود بیرون کنند و این کار باعث انگیزه گروههای تئاتر در شهرستانها می شود.

وی افزود در شهرستانهای مختلف مشکلات تئاتر زیادی وجود دارد از جمله چالوس که یک سالن تخصصی تئاتر ندارد.

بهنام تشکر  به مشکلات تئاتر کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر اختصاص ندادن بودجه خاص یکسری نمی گذارند کار انجام شود و این مشکل در بعضی استانها از جمله مازندران زیاد است و نیاز به خانه تکانی عظیمی دارد که این در اداره فرهنگ و ارشاد باید اتفاق بیافتد.

یکتا ناصر بازیگر زن نمایش دختر یانکی نیز گفت: با توجه به اینکه اولین کار به شکل جدی تئاتر بود احساس خوبی دارم.

وی با اشاره به اینکه تفاوتی بین بازیگری تئاتر و سینما وجود ندارد، از استقبال مردم چالوس از تئاتر خیلی خوشحالم و امیدوارم دعوت از تئاتر های موفق و بزرگ تهران همچنان ادامه داشته باشد.

محمد روحی کارشناس مسئول تئاتر چالوس گفت: برای گرفتن مجوز این تئاتر در استان مشکلات زیادی داشتیم که این  نشان از بی دردی مسئولان تئاتر استان است.

وی از نبود سالن تخصصی اجرای نمایش تئاتر در چالوس اظهار تاسف کرد

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text