دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

شنا در طرح‌های دریا هنگام شب ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم ولی مسافران و گردشگران بسیاری از طرح‌های دریا استقبال می‌کنند، مردم استان مازندران نیز بعد از افطار و یا هنگام افطار با حضور در طرح‌های دریا سعی می‌کنند از زیبایی دریا برخوردار شوند و ساعاتی خوش را در کنار خانواده سپری کنند.

متأسفانه در این زمینه شاهد درگیری بین ناجیان غریق و مسافران هستیم، تصور مسافران بر این است که در طرح‌های دریا محدود می‌شوند به همین دلیل به نقاط ممنوعه مراجعه می‌کنند؛ به جای اینکه از زیبایی‌های بیکران آبی برخوردار شوند با بی‌توجهی به توصیه‌ها خاطره‌ای تلخ و ناگوار را از این سفر به یادگار می‌گذارند.

* پرهیز از شنا در مناطق ممنوعه

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: استفاده از طرح‌های دریا هنگام شب ممنوع است ولی به‌دلیل اینکه افراد مراجعه می‌کنند و وارد دریا می‌شوند ما مجبور هستیم پوشش دهیم.

عیسی قاسمی‌طوسی اضافه کرد:  از نظر ما این کار کاملاً غیرقانونی و خلاف مقررات است چرا که ناجیان غریق هیچ اشرافیتی به دریا ندارند و این کار در دریای مازندران بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه برخی موارد مشاهده می‌شود افراد با ناجیان غریق درگیر می‌شوند، اضافه کرد: علاوه بر اینکه با مسؤولان و ناجیان طرح دریا درگیر شده با مسؤولیت خود وارد دریا می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: به همه مسافرانی که مازندران را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند توصیه می‌شود در محدوده‌های قانونی که برای دریا درنظر گرفته شده شنا کنند و با مأموران و ناجیان غریق همکاری کنند.

قاسمی‌طوسی با تأکید بر اینکه افراد در مناطق ممنوعه به هیچ وجه شنا نکنند، خاطرنشان کرد: چرا که این بی‌توجهی موجب می‌شود با خاطره‌ای تلخ استان مازندران را ترک کنند؛ سعی کنند اوقاتی را که در مازندران حضور دارند به خوبی و خوشی سپری کنند و در سال‌های آینده این استان را به‌عنوان گزینه نخست مقصد سفر انتخاب کنند.

وی در پایان گفت: بخشی از تجهیزات طرح‌های دریا خریداری شده و به‌زودی در اختیار ناجیان غریق و عوامل طرح سامان‌دهی دریا قرار می‌گیرد.

دریا در شب

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text