دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

شمار قربانیان آنفلوانزا در مازندران ۷ نفر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی بعدازظهر یکشنبه در جلسه ای که با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در استانداری برگزار شد افزود: مجموع افراد بستری شده به دلیل آنفلوآنزا حدود هزار نفر بوده است که نفر در بیمارستان های استان بستری شده بودند.

وی شمار فوتی ها بر اثر آنفلوانزای نوع H۱N۱ را هفت نفر بیان کرد و گفت: به غیر از دو نفر که جوان بودند و بیماری های زمینه ای نداشتند و احتمالا متاسفانه به موقع به بیمارستان ها نرسیده بودند بقیه دارای بیماریهای زمینه ای بودند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها در طی روزهای گذشته کاهش یافته است افزود: تعداد بیماران بستری در تمام بیمارستان های استان در حال حاظر ۱۸۰ نفر است.

جان بابایی با اشاره به توصیه های بهداشتی، به جدا سازی بیماران از افراد سالم و رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و گفت: علا بالينی اين بيماری شامل تب، سرفه، گلو درد، سردرد، لرز، كوفتگی عضلانی و در برخی افراد به صورت اسهال و استفراغ بروز می كند.

به گزارش مهر، بطور کلی علائم بالینی از حالت بدون علامت تا علائم پمومونی(ذات الریه) که منجر به مرگ می شود متغیر است و دوره سرايت‌پذيری اين بيماری از يك روز پيش از بروز علائم و تا هفت روز بعد از آغاز علائم بيماری است.

آنفولانزا در مازندران

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text