یکشنبه 23 اردیبهشت 1403

سویا و آفتابگردان مازندران خرید تضمینی شود

رمضانعلی ملک در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس دستورالعمل خرید دانه‌های روغنی سویا و آفتابگردان و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی آن‌ها در سال جاری به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و به‌تبع آن شرکت‌های غله واگذار شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ (مازندران، سمنان و گلستان) اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیئت‌وزیران خرید تضمینی دانه‌های روغنی سویا و آفتابگردان به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران واگذار شد و در همین راستا شرکت غله با برگزاری جلسات متعددی تمهیدات لازم جهت آماده‌سازی و تجهیز مراکز خرید تضمینی ازلحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به عمل آورد.

ملک بابیان اینکه منابع داخلی تولید روغن نباتی عمدتاً شامل پنبه‌دانه، سویا، آفتابگردان و کلزا است اظهار داشت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی با طرح حمایتی خرید تضمینی درصدد است تا با افزایش تولید دانه‌های روغنی در کشور، درصد خوداتکایی به تولید داخلی این محصول را افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ افزود: حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و جلوگیری از نوسانات شدید قیمت محصولات کشاورزی از دیگر اهداف مهم خرید تضمینی دانه‌های روغنی است.

ملک با اشاره به قیمت خرید تضمینی دولت اشاره کرد و گفت: شرکت غله موظف است هر کیلو دانه سویا را با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۱۹ هزار و ۷۰۰ ریال و قیمت خرید هر کیلو دانه آفتابگردان با دو درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت تحویل در مراکز خرید را ۲۱ هزار و ۵۰۰ ریال خریداری کند و به‌زودی مراکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی در استان معرفی خواهند شد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text