دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

ساری قطب گردشگری شمال می شود/ قرارداد پارک زارع بدتر از ترکمنچای است

ساری – خبرگزاری مهر: فرماندار ساری با اشاره به پتانسیل های این شهرستان گفت: ساری در افق 1400 باید به قطب گردشگری شمال کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه حرکت هدفمند در زمینه توسعه پایدار ” به عملکرد دولت و اقدامات مهم اشاره داشت و خاطر نشان کرد : دولت با هدف ایجاد آرامش و آسایش مردم سرزمینش ،همسو با رهنمودها و تاییدات رهبری گام سخت و سنگین در شکوفایی اقتصادی و اجتماعی و قدرت نمایی سیاسی ایران در پرونده هسته ایی و سیاست خارجی برداشت و به شکرانه خداوند تاکنون راه موفقیت را با اتحاد و همدلی مردم پیمود .

واحدی افزود : مردم براحتی همه وقایع سیاسی و اقتصادی را لمس می نمایند و تورم که به 22 درصد رسیده را شاهدند .

فرماندار ساری با اشاره به درایت استاندار و معاون سیاسی در جهت تبیین اقدامات در دست اجرای دولت در سطح استانی و شهرستانی گفت : با پیگیری ها و درایت استاندار بارقه های امید درمباحث مختلف اقتصادی ،گردشگری و کشاورزی در استان شاهد هستیم.

فرماندار شهرستان ساری ابراز داشت : ساری برای توسعه و رشد نیاز به همگرایی و همسویی دارد همتی که همیشه در سال ها ی قبل در گام بعدی به گل می نشست .

وی باردیگر با تاکید برهمدلی مدیران ساروی ،فضای توسعه ایی و رشد عمرانی و اجتماعی ساری را بسیار عالی برشمرد و اظهار داشت : در حوزه کشاورزی و دامپروری ،سند واگذاری 72 هکتاری مجتمع کوثر برای دامپروری دو هزار راسی را داشتیم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در چهاردانگه بزودی اجرا خواهد شد.

واحدی به پروژه “ساری قطب گردشگری شمال کشور ” در افق 1400 اشاره کرد و بیان داشت : ساری جدای ازدیگر شهرهای زیبا و توریستی شمال ،بدلیل مسافت زیاد دریا تا چهاردانگه و برخورداری از مواهب گوناگون طبیعی ، باایجاد زیر ساخت های مختلف ،ظرفیت و توانمندی قطب گردشگری شمال کشور رادارد .

این مسئول به فعالیت های مهم عمرانی و فضای عمومی شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در شهرستان ساری بدور از هرگونه مسائل حاشیه ایی شاهد پروژه های بزرگ عمرانی هستیم که بسیار بارزش و جای تقدیر دارد.

وی به گفته های آیت الله طبرسی مبنی بر تعامل و همگرایی بین مسئولین شهری ساری اشاره نمود و ابراز داشت : این اتحاد جای خرسندی دارد و رشد شهری در ابعاد مختلف ،رضایتمندی شهروندان را به همراه خواهد داشت ونوید بخش همراهی مردم با مسئولین می باشد .

قرار داد پارک زارع بدتر از قرار داد ترکمن چای است

واحدی قرارداد واگذاری70 هکتاری پارک زارع را بدتر از قرارداد ترکمن چای اعلام داشت و گفت : این قرارداد که اقتصاد مردابی ساری بشمار میرفت ،با همراهی وداریت شهرداری و شورا به مالک شهربازی رامسر واگذار و تله کابین و شهربازی و زیر ساختی متنوع در این منطقه جنگلی ایجاد تا به قطب گردشگری ساری تبدیل شود.

وی با تاکید براینکه مشورت ،همدلی و همصدایی نتیجه مفید و موثر را به همراه دارد ، به موفقیت پروژه چشمه سورت ، واگذاری و تخصیص اعتباربرای بهسازی آن ،اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در این امر مهم مسئولین شهرستانی با یک گام و یک هدف ،با همراهی و تدبیر استاندار ،مدیرکل گردشگری چشمه سورت بهسازی و به یک منطقه بی نظیر گردشگری طبیعی تبدیل میگردد .

فرماندار شهرستان ساری تاکید کرد : درهرمنطقه بر اساس ظرفیت ها و توانمند یها باید طرح و پروژه اقتصادی ، فرهنگی ،گردشگری و..تعریف گردد که بخشداری ها ،شوراها،دهیاری باید همت و تلاش وافری داشته باشند .

در این نشست فرماندار مرکز استان در راستای هدفمند شدن طرح ها ،نگرش ها ،نظرات دررشد و توسعه پایدار ،کارگروه توسعه پایدار در حوزه مختلف را تشکیل داد و به حضور بخش خصوصی تاکید و عضو شدن اساتید ،کارشناسان ،صاحب نظران را خواستار شد .و ابراز داشت : ساری به یک انقلاب فرهنگی برای همدلی ، اتحاد و یکرنگی نیاز دارد .

اسلامی رئیس مرکز ساری سشناسی و پژوهشگر به افق 1400 ساری بعنوان شهر نمونه گردشگری اشاره کرد و گفت : برای 7 سال آینده و رسیدن به نقطه هدف تغییر نگاه و رویکرد لازمه مسئولین شهرستان ساری است و طرح ها و پروژه های سبیار مناسبی را در گردشگری داریم که همت باید چاشنی آن باشد .

مسئول ساری شناسی ساری به آزاد ساری زندان و تبدیل 97 هزار متری ان به فضای سبزدرون شهری اشاره کرد و بیان داشت : پارک جنگلی درون شهری سیکو تپه با 126 هزار هکتار ،که با تلاش شهرداری ساری در حال فنس کشی میباشد ،ظرفیت تبدیل به یک منطقه گردشگری نمونه دارد .

ساخت موزه گردشگری روستایی/ شعبه ایرانشناسی احداث می شود

وی هم جنین به ساخت موزه گردشگری روستایی اشاره داشت و گفت : با ایجاد مرکز اسناد یک میلیون و 500 هزار اسناد مرتبط با مازندران را وارد ساری کردیم و بزودی شعبه ایرن شناسی را نیز با اهدای زمین توسط خیر را احداث خواهیم کرد.

عبدالله مهاجر عضو هیت مدیره اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه نهال تعامل و همفکری در ساری باید تبدیل به درخت توسعه گردد ،بیان داشت : برای رسیدن به رشد و توسعه با علم و آگاهی عمل کنیم تا اشتباهات گذشته تکرار نگردد .

وی در راستای عملیاتی و اجرایی شدن نشست ها و نظرات خواستار تشکیل کمیته های تخصصی شد تا خروجی ها مفید تر وموثر تر واقع گردد .

حسین بهار فر عضو هیئت مدیره نظام مهندسی نتیجه تعامل بین مسئولین دولتی و بخش خصوصی را اتفاقات نیک اعلام کرد و گفت : مطرح نمودن مسائل مختلف که دارای جایگاه خاصی دارند باید با نگاه کارشناسانه رسیدگی گردند .

وی افزود : یکی از مسائل مهم نداشتن ساختارهای اجتماعی بویژه در ساختمان است.

وی ساماندهی نیرو های کاربردی در بحث ساختمان را اصول اولیه ساختار اجتماعی اعلام کرد و بیان داشت : نیرو های کارگری، پیمانکاران در گروه های مختلف چون گاز ،اب ،برق ،معماری با ساماندهی و آموزش اصول اولیه ساختمان ،در ساختار اجتماعی شهری تاثیر گذار هستند.

فرامرز نقیبی عضو شورای شهر ساری در این نشست گفت : همدلی و همگرایی در ساری در رشد و توسعه تاثیر گذار خواهد بود.

این مسئول شهری متذکر شد : در راستای اهداف بلندنظام باید از شهرستان ها آغاز گردد . و برای برون رفت ساری از مشکلات و معضلاتش باید در حد لیا قت شهروندانمان تلاش و همت کنیم چون وامدار این مردم هستیم .

یوسفی عضو دیگر شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه باید ساری را ازحالت توقف گاه خارج کنیم خاطر نشان کرد : 270 میلیارد تومان گردش مال در شهرداری ساری فرصتی است که باید بهینه از آن استفاده کرد.

ماحصل گردشگری زباله است

وی افزود :در حال حاضر ماحصل مسافران و توریست برای شهرداری ساری فقط زباله است ،باید با تغییر رویکرد و ایجاد ساختارهای گردشگری امکان اسکان گردشگر را فراهم نماییم و به شغل و درآمد زایی برای شهرداری و شهروندان برسیم.

این عضو شورا تجن،خزر ،جنگل ،چشمه ها و مکان های تاریخی و مذهبی را فرصت مغتنم شمرد و گفت: با تفکر جمعی و ارئه بهترین طرح ها باید ساری را متحول کنیم .

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text