یکشنبه 23 اردیبهشت 1403

ساخت 4 زندان جدید در مازندران

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم‌شهر، اصغر جهانگیری در مراسم افتتاح کارگاه قالیبافی بند زنان زندان قائم‌شهر در جمع خبرنگاران گفت: در بازدیدی از مجموعه دادگستری و سازمان‌های تابعه علاوه بر ارتقای وضعیت  دادگستری برای حل مشکلات مردم مازندران تلاش می‌کنیم.

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم بازگشت به اجتماع برای زندانیان ایجاد ظرفیت اشتغال برای زندانیان است.

جهانگیری ادامه داد: با آموزش مهارت‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان شرایط ارتباط آنان با جامعه فراهم می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌های کشور بیان کرد: با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، یکی از راهکارهای مهم این امر، استفاده از ظرفیت‌های قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری برای تعلیق و تعویق اجرایی است.

جهانگیری با بیان اینکه تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار، کمک خوبی برای کم کردن زندانیان به شمار می‌رود،  اضافه کرد: مازندران با دارا بودن 18 درصد تحت قراری، 7 درصد از میانگین 25 درصدی کشور پایین‌تر بوده و در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها جلودار است.

وی اظهار کرد: باید تلاش شود تا همه زندان‌ها تبدیل به مراکز اصلاح، تربیت و اشتغال شوند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور به ساخت 4 زندان جدید در استان مازندران اشاره کرد و گفت: معضل کمبود جا در زندان‌ها یک مشکل کشوری است که در مازندران هم با آن مواجه هستیم که به همین منظور 4 مرکز جدید در شهرهای تنکابن، آمل، بهشهر و کانون اصلاح و تربیت ساری 10 تا 60 درصد پیشرفت فیزیک در حال ساخت است.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text