دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

ساخت 2 نیروگاه جدید در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، حمید چیت‌چیان در سفر به مازندران عصر امروز در جمع مسئولان بهشهری با بیان اینکه مازندران سرشار از استعدادها و نعمت‌های الهی است اما مشکلات زیادی دارد، گفت: دولت تدبیر و امید با جدیت و برنامه‌ریزی به مسائل می‌پردازد و امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به مردم مازندران ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: اگر از استعدادهای مازندران استفاده نکنیم مرتکب گناه بزرگی شده‌ایم و این مسئولیت مهم به دوش مدیران این استان است که با برنامه‌ریزی درست و بهره‌گیری از استعدادها شاهد توسعه بیشتر دیار علویان باشیم.

*اتمام 90 درصد شبکه برق سد گلورد

وزیر نیرو با بیان اینکه مازندران به‌تنهایی می‌تواند نیاز بخش عمده کشور را از نظر غذایی تامین کند، اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از سرمایه‌های انسانی و طبیعی ثمرات مطلوب و بالاترین بهره‌وری را برای کشور و مازندران به ارمغان بیاوریم.

چیت‌چیان درباره مسئله مدیریت منابع آب گفت: بیش از 75 درصد از سد گلورد ساخته شده، 90 درصد شبکه برق آن به پایان رسیده ‌و به موازات این اقدام شبکه برق پایین‌دست سد گلورد در حال اتمام است و این از موارد نادر و درستی است که باید هم‌زمان پیش برود.

*افتتاح شبکه دو عمرانی سد گلورد

این مسئول با اشاره به اینکه از پنج شبکه عمرانی سد گلورد، طرح‌های یک و سه به بهره‌برداری رسید، گفت: امروز نیز شبکه دو عمرانی این طرح به وسعت 10 هزار هکتار به بهره‌برداری رسیده و تنها واحدهای عمرانی چهار و پنج در حال ساخت هستند.

چیت‌چیان بیان کرد: 60 درصد از مجموع شبکه‌های‌های پیش‌بینی‌شده سد گلورد متعلق به شهرستان بهشهر بوده و این کار بسیار مهمی است که به موازات آن احداث سد البرز و هراز و چند سد دیگر در سطح استان مازندران نیز در حال برنامه‌ریزی است.

*700 آب‌بندان استان مازندران ترمیم و احیا می‌شود

وزیر نیرو با بیان اینکه این وزارت توجه خاصی به آب‌بندان‌ها دارد، افزود: آب‌بندان‌ها یکی از شیوه‌های سنتی ذخیره و تامین آب هستند و البته بدون ضربه زدن به محیط زیست مقادیر قابل توجهی از آب را ذخیره می‌کنند و آب را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: تامین اعتبار و مصوبه لازم برای ترمیم و احیای 700 آب‌بندان استان مازندران دریافت شده ‌و می‌توانیم آب زیادتری را ذخیره کنیم.

*مدیریت آب شرب شهرها و روستاها

 چیت‌چیان گفت: 3.5 میلیارد تومان برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای بهشهر، نکا و خلیل‌شهر اختصاص داده شده است، لذا با این مبلغ باید پروژه‌های اضطراری این شهرها در مورد تأمین آب شرب انجام شود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب شرب شرق مازندران از سد گلورد استفاده می‌شود و برای 46 مجتمع آب روستایی در سطح استان اعتبارات کافی در نظر گرفته شده و این 46 واحد تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسند.

*فاضلاب و اجرای شبکه‌های تصفیه

وزیر نیرو با بیان اینکه بحث اجرای پروژه‌های فاضلاب و شبکه‌های تصفیه جزو ضروری‌ترین کارهای بهداشتی و زیست‌محیطی گسترده است، اظهار کرد: هر چه زمان می‌گذرد هم به لحاظ خشکسالی و هم از نظر انتقال مسافت‌های طولانی آب و نیاز کیفی آب شرب، هزینه‌ها بیشتر می‌شود و منابع دولت برای انجام پروژه‌ها کافی نیست.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید از فرمانداران، نمایندگان مجلس و شوراهای شهر خواست تا با استفاده از تجربه فکر و اندیشه، منابعی را از سمت مردم فراهم آورند تا با سرعت پروژه‌ها را انجام دهند.

*ساخت دو نیروگاه در مازندران

چیت‌چیان در پایان با بیان اینکه نیروگاه شهید سلیمی دومین نیروگاه بزرگ کشور است که در استان مازندران قرار دارد، گفت: دو نیروگاه دیگر در نوشهر و محمودآباد ساخته می‌شود.

احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی و محمدتقی نورزاد فرماندار بهشهر نیز قبل از سخنان وزیر نیرو به شرح مختصری از وضعیت شرق مازندران، مشکلات و خواسته‌های اساسی این منطقه از جمله توجه به بحران بیکاری، ایجاد منطقه آزاد امیرآباد بهشهر و کامل کردن سد گلورد پرداختند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text