دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

ساخت مدرن‌ترین سردخانه شمال کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل, علی‌محمد مقدس صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از مراحل ساخت سردخانه آرامستان آمل, با بیان اینکه در سازمان آرامستان آمل, فروش قبور در قطعات عمومی در سال گذشته از 800 هزار تومان به 200 هزار تومان کاهش یافته است، اظهار داشت: این تعرفه به‌منظور رفاه حال خانواده‌های عزادار و توانایی در پرداخت هزینه کفن و دفن متوفی تغییر داده شد.

وی با اشاره به اینکه این سازمان در سه ماهه نخست امسال حدود 70 میلیون تومان از هزینه کفن و دفن تخفیف داده است، افزود: اکنون با توجه به وجود فضای زیاد برای دفن اموات، قبور دو طبقه در این منطقه رو به اتمام است و سازمان به‌سمت قبرهای سه طبقه رفته است.

مقدس از ساخت مدرن‌ترین سردخانه و غسالخانه شمال کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: این سردخانه در داخل محوطه بهشت امام‌زاده عبدالله(ع) در زمینی به‌مساحت هزار مترمربع ساخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری آمل با بیان اینکه ‌اکنون علمیات اجرایی این پروژه با پیشرفت فیزیکی 50 درصد از سوی پیمانکار در حال اجرا است، تصریح کرد: ساخت این سردخانه با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان از مصوبه بودجه شورای شهر به شهرداری در ایام‌الله دهه فجر افتتاح و به‌بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر, بیان داشت: متاسفانه نصب تابلوها و استندها برای شهر بزرگی چون آمل به لحاظ زیبایی در جایگاه مناسبی قرار نگرفته و برای شهرستان با توجه به موقعیت فرهنگی‌اش در استان وجهه خوبی ندارد.

مقدس با تاکید بر اینکه سازمان آرامستان آمل برای ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی از طرح‌های اجرایی چند کلان شهر کشور الگوبرداری کرده است، گفت: به این منظور لایحه‌ای مبنی بر ساماندهی تبلیغات محیطی از سوی سازمان مکتوب شده و در جلسه علنی شورای شهر مطرح و مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح جامع تبلیغات محیطی برای نخستین بار در کشور در شهرستان آمل به اجرا در می‌آید، بیان داشت: اکنون فراخوان این طرح اجرا شده و تا یک ماه آینده مشاور طرح نیز انتخاب می‌شود که پس از آن همه تبلیغات محیطی بر جنبه این طرح نوشته می‌شود.

مقدس ادامه داد: در آغاز اجرای این طرح با هماهنگی دادستانی این شهرستان فاز نخست آن در خیابان امام رضا(ع) به‌عنوان پایلوت انتخاب شده و حذف زواید تبلیغاتی در دستور قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری آمل با اشاره به‌وجود برخی تابلوهای تبلیغاتی در بالای پشت‌بام‌ها و فروشگاه‌های موادغذایی این نوع تبلیغات را اصولی ندانست و گفت: این سازمان برای ساماندهی این نوع تبلیغات که با هماهنگی برخی شرکت‌های بزرگ این شهرستان انجام می‌شود، برنامه‌ای در دستور کار دارد که به‌زودی اجرایی و از نصب این نوع تابلوهای تبلیغاتی جلوگیری می‌شود.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text