سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

ساحل خزر نیاز به متولی پاسخگو دارد

فرماندار نوشهر گفت: مدیریت سواحل نیاز به متولی پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، محمد علی قمی اویلی ظهر امروز در جلسه طرح سالم‌سازی سواحل نوشهر اظهار کرد: در دو سال اخیر اقدامات خوبی در اجرای طرح سالم‌سازی سواحل صورت گرفته که قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست.

وی با بیان اینکه نیازمند متولی مشخص و تشکیلات پاسخگو در طرح دریا هستیم، تصریح کرد: وزارت کشور متولی ستاد ساماندهی سواحل است، انتظار می‌رود در حوزه شهرستان‌ها کارشناس سواحل دیده شود که این امر می‌تواند بسیار کمک‌کار باشد.

فرماندار نوشهر با اشاره به آمار غرقی‌های نجات یافته توسط ناجیان غریق افزود: در خصوص استفاده مسافران از دریا باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

قمی خاطرنشان کرد: در طول سال و خصوصا تابستان مسافران زیادی ساحل نوشهر را برای سفر انتخاب می‌کنند و ما با بضاعت اندک شهرستانی به مسافران خدمات ارائه می‌کنیم.

وی ابراز کرد: طول ساحل نوشهر 60 کیلومتر است که دارای دو مجموعه تفریحی توریستی سیترا و سی‌سنگان با شرایط منحصر به فرد خود است ولی مابقی ساحل در اختیار بخش خصوصی است که ما نمی‌توانیم به این نقاط ناجی غریق بفرستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان نوشهر با تاکید بر توجه ویژه به شهرستان از نظر اعتباری یادآور شد: همه تلاش کمیته‌های مختلف و دبیرخانه طرح، ایجاد امنیت و برخورداری مناسب مسافران از امکانات است.

قمی اویلی افزود: در طول روزهایی که پیک مسافر وجود دارد؛ حجم زباله‌ها در شهرستان به چند برابر افزایش می‌یابد و این نشان می‌دهد که چه میزان مسافر به شهرستان سفر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سواحل اقدامات خوبی صورت گرفته اما اثر بخشی اقدامات توسط دستگاه‌ها و متولیان امر باید برای مردم قابل لمس باشد.

فرماندار نوشهر عنوان کرد: تنها دو دستگاه آمبولانس به شهرستان اختصاص دارد که در مواقع اضطرار بسیار ناکافی است و باید در این خصوص توجه ویژه صورت گیرد.

وی ضمن تقدیر از همراهی خوب اصحاب رسانه‌ با کمیته‌های مختلف طرح سالم‌سازی گفت: در دهه پایانی شهریور جشنواره ساحل در قاب رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر نیز در این جلسه گفت: در شش ماهه اول سال و خصوصا فصل تابستان جمعیت شناور شهرستان به بیش از 500 هزار نفر می‌رسد در حالی که توزیع امکانات تنها برای 120 هزار نفر جمعیت ثابت تعریف شده است.

رحیم سیدپور افزود: برای احیای بیماران غرقی در بیمارستان نوشهر تنها یک تخت داریم و اگر همزمان بیمار غرقی دیگر یا مبتلا به بیماری قلبی و یا تصادفی مراجعه شود با کمبود شدید تخت احیا مواجه هستیم.

وی بیان اینکه تعداد پرسنل پرستار بیمارستان جوابگوی نیاز شهرستان نیست، تصریح کرد: در این خصوص با کمبود شدید نیرو وجود دارد که نیازمند افزایش پرستاران بخش‌های مختلف بیمارستانی هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر با اشاره به کاهش غرقی‌ها نسبت به سال گذشته ابراز کرد: بهداشت محیط سواحل به عهده اداره بهداشت است و به همین منظور بازدیدهای لازم از ساحل، محل خروج آب رودخانه‌ها به دریا و فاضلاب‌های مجاور به ساحل انجام و راهکارهای لازم جهت جلوگیری از ورود فاضلاب و آلودگی به دریا صورت می‌گیرد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text